Den Nakna Lunchen och Lika bär

Allmänt / Permalink / 10






En av dessa skriver och bloggar, den andre spelade Robocop...


Så mina vänner...
Igår såg jag äntligen Cronenbergs The Naked Lunch, en av de få av ur hans produktion som slunkit undan genom åren. Med dagens teknik kan sådant göras på vita duken som aldrig skådats tidigare, allt från LOTR till Hellboy 2, men lik förbannat kan ingen äckla mig som Cronenberg. Det är något som gör att det kryper under mitt bläckstänkta skinn. The Naked Lunch är inget undantag, just Tusenfotingsslakteriet gjorde mig lätt illamående.

Det är sällan jag överhuvudtaget berörs av filmer nu för tiden, så det är alltså ett gott betyg. Skönaste psykadeliska rullen jag sett sedan Fear & Loathing In Las Vegas.

En sak jag reflekterade över var hur lik Peter Weller var bloggaren Lennart Svenssonsom nog de flesta av er är bekanta med genom kommentatorfältet.
Det fick mig att tänka på några andra medmänniskor som liknar andra medmänniskor:




Två rövfixerade män... Den ena leker rockstjärna och den andre ÄR ren och skär rock n roll direkt från Perstorp...







Träffar jag en gång lotten och hon inte säger "boop-oop-a-doop" med pipig röst blir jag faaan besviken.










"Vem som är vem? Inte ens jag ser skillnaden längre." - Tom Araya






Mannen med hårfönen är alltså inte pulpredaktör...







#1 - - Maria:

Haha! :)

#2 - - svensson:

Peter Weller eh? Sämre lookalike kan man ha :)



För övrigt är bilden på säckpipeblåsaren grym. Är det Araya, Slayersångaren som blev kristen eller hur det var? Och vem är hans lookalike? Resten känner jag nog igen.

#3 - - Fredrik F. G. Granlund:

Alltså Naked Lunch är bara så BRUTALT BRA! Att du missat den, ska jag inte säga något om. Men visst är det en sjukt bra rulle och det var verkligen kul att läsa hur du uppskattade den! Nu återstår det bara för dig att läsa boken (finns översatt, samt till utlåning på en helvetes massa bibliotek). Det har jag gjort ett par gånger. Mer skruvat än så får man leta efter! William S. Burroughs var grym!

#4 - - Ing0:

Hähä skitroliga liknelser! :) Får ta och kolla in den där Nakna lunchen minsann. Men...vem liknar du Stewe? Du måste sätta in en bild på dig själv också! :)

#5 - - Lotten Kalenius:

Haha, jag ska komma ihåg att göra det, Sergej! Och inte dåligt att likna pulpredaktörn med Brad Pitt, det kan han nog leva länge på. Du vet att det är farligt att ge oss snygga människor ens subtila komplimanger? Påspätt ego är det värsta jag kan ha om man ska umgås med mig!

#6 - - Pulpredaktördjävulen:

Ha! Ha! Fast i verkligheten är jag nog mer lik Engelbert Humperdink...

#7 - - pulpredaktördjävulen igen...:

Eller en blandning av Engelbert och Dustin Hoffmans rollfigur i Rainman. He! He!

#8 - - CJ:

skrattar så jag gråter Det är roligt för att det är sant.



Försök lagom Henrik, du är en sådan boytoy att du snart kommer att ha Angelina flåsandes i nacken.



Kerry King röstades förresten fram till den minst knullbara mannen inom hela metalscenen för ett gäng år sedan av alla Terrorizers kvinnliga läsare. Hahaha! Mest knullbara var dvärgtomten Dani Filth. Upp-och-nedvända världen wtf!

#9 - - Pål:

Svensson: Om du inte listat ut det redan så är Arayas lookalike CJ när han är på Wacken.

Länk:

http://cjhakansson.blogg.se/2008/august/better-than-suicide.html

#10 - - S:



LS:

Absolut!

Den skallige på bilden som INTE är cj håkansson är alltså kerry king från slayer.



Ingo:

Det finns flera som tycker att jag liknar mats sundin på efternamnet.



Lotten:

Jag strör gärna komplimanger omkring mig för att dölja hur bitter och missundsam jag egentligen är.



Henrik:

Jag håller med CJ, tacka och ta emot när det dyker upp tombraiderbrudar med guppyläppar. Inte fy skam.



CJ:

Vfn, jag tycker hela metalscenen är full av äckligt fula män med långt hår. (den flintskalliges naturliga nemesis) King ser ju åtminstone småfarlig ut.

Tacka vet jag Doro pesch

http://www.youtube.com/watch?v=L20Ht5wYgnE

Helluva woman att slänga med håret.

Till top