Moderat Likvidation

Film / Permalink / 9




"För det första har jag aldrig sagt det, för det andra är jag felciterad och för det tredje skulle det aldrig ha kommit ut"




Den här nya dokumentären Hr Landshövding verkar vara helt i min smak... Frågan är bara om jag orkar genomlida någon längre tid med att glo på Anders Björk -ett sånt där nylle jag alltid hatat rent instinktivt. För er som är för unga för att minnas Björk; innan han befodrades till glidarposten landshövding ingick han i kretsen rövslickare kring Bildt och var till och med minister, förra gången vi var i så kallad finanskris. Calle Bildt är för övrigt ytterligare ett exempel på människor som får det att krypa under min hud.
Blääää....



#1 - - CJ:

Hammer smashed face. Det är vad jag önskar den karln och alla hans gelikar.

#2 - - Lotten Kalenius:

"Så kallad finanskris"...? Är jag helt fel ute om jag frågar efter din definition av det? Förresten tror jag den mysiga farbrorn på bilden kan tillskrivas ett sådant där pedo-smile.

#3 - - S:

pedosmil var ordet!



jag är paranoid

och tror att den här finanskrisen precis som den förra är någorlunda planerad. Den kommer i kölvattnet av OS där otaliga företag gavs en port in till kinas slavfabriker. I förevändning av ekonomiska faktorer kan kan de nu lägga ned den verksamheten där och flytta produktionen till diktaturens förlovade land.



#4 - - Anonym:

dokumentär om nittiotalets finanskris där bankakuten senast snodde skattepengar:



%281985" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberrevolutionen(1985)

#5 - - CJ:

Vid varje finanskris är det ungefär samma typ av människor som tjänar multum på andras lidande.

#6 - - Lotten Kalenius:

Jag är efter 1,5 rödvinsflaska nöjd med det svaret, Sergej! Börjar man bli vardagsalkis när man har svårt att trycka på rätt tangenter halv fem en onsdag morgon? Efter alla film noir-filmer jag trycker in i min vardag kan jag ha en lite romantiserad bild av det hela... Haha.

#7 - - S:



CJ:

Rätt.



Lotten:

Spritromantik är vackert.

#8 - - svensson:

Så kul att moderathatet lever, jag trodde det var en utdöd syssla numera :)

#9 - - S:





kul att höra av dig igen svensson.

visst hat kan aldrig dö.

Och med det inte sagt att jag stöttar vänstern, försöker att sprida illviljan så gott det bara Går.

Till top