En Jävla Torpare...

Allmänt / Permalink / 7






kom iiiinnn....




...eller åtminstone husägare.
Nu står flyttlådorna som spön i backen och jag hittar saker jag inte visste fanns i skrymslen och förråd i den här småskaliga trean som funktionerat snarlikt en bostad de senaste fyra åren. Eller treåetthalvt var det kanske.

Äntligen blir min hem ett borg där jag slipper glo in i en industrilokals vägg när jag kliver ut på balkongen, fan där finns tillochmed en gräsmatta att ligga och förarga grannarna på medan gräset växer sig högre.
Äntligen blir det en hörna där jag kan skriva i lugnan ro, äntligen kan man rada upp alla skivor samtidigt och ta fram seriesamlingen ur garderoben. Och kanske bäst av allt -ingen på andra sidan gipsväggen att ta hänsyn till.

Vad blir nästa steg in i svenssonfällan kan man undra,
Gå till psykolog istället för till puben?
Ha pengar på banken och fundera på att sätta in nytt shithouse
istället för att bränna hela besparingen i Oslo?
En fast anställning?
Ett anständigt liv?
Läderfåtölj och egen telefon?
Tanken är svindlande.


För övrigt är det inte torpet på bilden som är själva huset.



#1 - - Pål Eggert:

Vad blir nästa steg in i svenssonfällan kan man undra,

Gå till psykolog istället för till puben?

Köpa dvd-box med bergmans samlade?

#2 - - CJ:

Det slutgiltiga steget är att sluta tycka så dumma saker och börja agera rationellt, som TV säger åt dig att göra. Vad du än gör innan dess är nog ganska lugnt. :) Gratulerar till den nya bostaden.

#3 - - Henrik H:

Fan, inte fel med en röd liten torparstuga. Grattis!

#4 - - Lotten Kalenius:

Grattis! Skönt när det nästan börjar närma sig ordning på saker. Eller... alla saker är i alla fall samlade på samma plats. Att man sedan brukar låta kartongjävlarna stå i några veckor ouppackade är en annan sak.



Du måste vara noga med att checka av grundlistan först:



- Fru

- Två barn

- Volvo (combi)

- Hund (ex labrador el. schäfer)

- Målat trästaket



Innan du är klar med den listan kan det bli en smärre chock för dig att direkt gå till de mer avancerade sakerna som psykolog, sushi, Jan Guillous samlade, Dan Browns samlade, nya halvan av den dubbla Star Wars-trilogin osv.

Just a word of advice.

#5 - - Ing0:

Gratulerar till din borg! Vart fan ska du sätta kanonerna och vart tusan e vallgraven? :)

#6 - - Sophie:

Grattis till huset och grattis till

svenssonlivet.



Så jäkla skönt att bo i ett hus,

ni kommer nog att stormtrivas!



Kramis

#7 - - stewe:

tack mina vännerrr....

Pål: Jag ska på min höjd köpa en vinbox!

Cj och Redaktörn: Tack

LK: Din checklista biter inte på mig. Inget körkort, ett liv i synd och ett flagnat stakethelvete!

Ingo: Tackar! I den kustbetonade väderleken kommer vallgraven av sig själv.

Soffi:Tackar, ses på lördag.





Till top