Hellblazer: Rare Cuts

Serier / Permalink / 4



Författad av Delano, Morrison och Ennis





Ibland är jag så där snål att det är rent korkat.
Jag tänkte först inte spendera mina surt förvärvade penningar på Rare Cuts- volymen. Anledning? Att inledande berättelsen Newcastle: A Taste Of Things To Come finns med i volymen The Devil You Know.... Skulle jag verkligen köpa ett album där en story jag redan har finns med?

Som tur är, vann jag den här gången över snåldemonen, för jag dyrkar Rare Cuts.

Den tvådelade berättelsen Early Warning och How I learned to love the bomb av Grant Morrison, mästerligt målad av David Lloyd är fan det tyngsta jag läst sen Uzumaki.
Rejält obehaglig seriekonst. Morrison har mycket, mycket gottis på sitt samvete.

I Dead-boys Heart Återkommer Delano och gör ett nedslag i Constantines minst sagt udda barndom. Briljant.
Ännu mer briljant är hans insats i avslutande delen In another Part of Hell, där man får följa Constantine som purung slyngel inneboende hos en tokig, ovanligt vidrig häxa och hennes snuskiga apa. Låter det vrickat, så är det fullständigt rätt. Rekomenderas å det varmaste.

Mellan dessa bägge Delanoalster dyker David Lloyd upp igen, denna gång illustrerande Garth Ennis humoristiska men ändå obehagliga bidrag The Diary of Danny Drake. (var god att infoga valfritt krystat superlativ här)

Avslutande ord.
Jag är helt lyrisk. Om du gillar Hellblazer  så finns det ingen anledning att inte köpa den. Finns för hundratretti spänn på adblibris.

 

 

 

Relaterade Länkar:

 

 

Mer Om Serier

 

 

Lite till om serier






#1 - - CJ:

Delano är en gud. För den som tvivlar finns 2020 Visions och Outlaw Nation fortfarande i tryck.



Morrison har mycket nyproducerad skit på sitt samvete men fan vad bra karln är när det gäller.

#2 - - CJ:

Är inte The Horrorist med i Rare Cuts, förresten?

#3 - - stewe:

tjena håkansson.

nej, horrorist 1 och 2 är med i The Devil you know.



jag ska önska mig albumen du nämner i julklapp=)











#4 - - Pål Eggert:

Hmm, kanske börjar bli dags för en omläsning av Delanos Hellblazer. Men de sitter fan etsade i hjärnan rätt hårt. Det blir så med något som är så bra och som jag redan läst om några gånger...

Jag läste om Outlaw nation i somras, hade glömt en hel del så det var ett härligt återseende. Dialogerna och det otvungna sätt att svänga ihop en spännande och smart handling är helt fantastisk. Tror att Delano fick avsluta serien tidigare än han tänkt från början.

Han har skrivit någon serie som är en satir över USAs fängelseindustri - USA har för närvarande flest fångar per capita i världen, sanslöst.

Till top