Låt Den Rätte Komma In - Filmversionen

Film / Permalink / 2




John Ajvide Lindqvist







Jag ogillar saker som omfamnas av mainstreammedia.
Orsaken till det finner du när du öppnar en dagstidning eller slår på teveapparaten. Men samtidigt ska jag inte vara tjurig i onödan, det här är en bra film - med svenska mått mätta är den exceptionellt bra.
Trots att den omhuldats i pressen.
Skådespelarna, då speciellt de unga huvudpersonerna är kanon. De medverkande pratar till och med som folk gör på riktigt, precis som i dansk film.

Det är starkt av JAL att beskära sin originalhistoria och bara lämna kvar det högst väsentliga.

Daniel Alfredsson gör allting rätt genom att berätta i bilder, på ett nästan Troellskt sätt.

Tillsammans åstadkommer de en avskalad, stillsam version av Låt Den Rätte Komma in som passar både oss som läst boken, liksom de som inte gjort det.

Vackert.


Ika Nord spelar Virginia





#1 - - Ingo:

Jag gillade den skarpt. :) Snart kommer uppföljaren: Låt den fete komma in!

Huu :D



Ha det gott och tack för dina kommentarer angående Sovjet-historierna. :)



#2 - - sophie:

Jag tyckte att "låt den rätte komma in" - filmen

var dålig. En film man somnar till. Dessutom om man har läst boken så tycker jag att de utelämnat det som var mest skrämmande, men å andra sidan förstår jag det för annars vete fan om jag vågat/velat se filmen överhuvudtaget.

Inget fel på skådespelarna, det var bara en rätt och slätt dålig film.

Till top