En Sparrer Dedikation

Musik / Permalink / 5

 

 

 

 

 

 

 

Tough Guys

 

 

I know he's not the kind

The kind that settles down
And I know he finds it hard

Keeping his feet on the ground
He goes out every night

Down the pub with all his mates
Getting into fights

Staying out ´til late
And when he comes home

Rolling drunk
Don't get it up



Just remember:
Even tough guys need someone some times



He don't where Armani suits

Or shirts pressed nice and clean
He wears doctor martens boots

And dirty Levi jeans
Your friends all think he's gross

And your parents hate his guts
And he once gave you a dose

But the tablets cleared it up

They all say he's no good

But he's misunderstood



And remember:
Even tough guys need someone some times



He drives his car to fast

And don't remember what you said
His promises don't last

And he's lousy in bed
And when you're at a party

And he's puking in the bin
And you're trying to remember

What you ever saw in him
Don't go into one

He's only having fun





Text av Cock Sparrer. Till min A, tack för att du finns och står pall.

 

 

 

#1 - - Pål Eggert:

"He wears doctor martens boots"



Bah, fashionvictim! Tacka vet jag mina tyska marschkängor.

#2 - - ingo:

Hehe schysst bild där STewe! Själv bär jag mest boots i femtiotalsstuk. Jag maskerar den elektroniska slynan inom mig i en raggares outfit. :D



haha



Roos

#3 - - Sundin:

POL:

Själv har jag nåt billigt märke, invader just nu. Har aldrig ägt ett par Levi´s eller har ens körkort hahaa! Lik förbannat är det något i den självironiska och briljanta låttexten som träffar rätt.



Ingo:

Javisst gör alkohol underverk för fotoalbumet?

Under sommar, vår och höst knallar jag runt i gympadojer alternativt sandaler. Ser för svensson ut, men är bekvämt. Kängerna har jag på vintern, på spelning och festival.

Min raggarboots har jag jävligt sällan -men de existerar.=)

#4 - - Lotten Kalenius:

"He drives his car to fast

And don't remember what you said

His promises don't last

And he's lousy in bed"





Låter som en riktig charmör! Men det är väl ni som mot allt sunt förnuft faktiskt har brudar vid er sida 24/7? Naturens lagar. Ingen kvinna vill innerst inne ha en modebög.

#5 - - Sundin:

haha, helt rätt Lotten.

Fast inte i mitt fall direkt... Och har aldrig varit så, även om en rock n´rolltillvaro helt klart hjälpte till att träffa damer. Dåligt uppförande lönar sig helt enkelt.

Eller vad säger Holmström, RnR-redaktörn?

=)

Till top