Allt försvann!

Allmänt / Permalink / 8




Rage against the Machine....




Så mina vänner...

Nyss skrev jag ett otrooooligt långt inlägg där jag länkade mig hit och jag länkade mig dit. Det tog mig cirka en timme, annars lägger jag ju max en kvart på mina inlägg. Allt från Lottens seriemördare till håkanssons åsikter kring vampyrer omnämndes.
Högt blandades med lågt, vader och nile med Ray Bradbury.
Nikotinabstinens och Opeth var med på ett hörn, liksom ännu fler länkar.

Sen tryckte jag in Publicera och allt försvann utom det som syns här nedan...
Visst är sånt underbart? Det får räcka för idag.
Ni får själva fantisera ihop inlägget, det är en nyttig övning som jag själv tänker tillämpa åtminstone.


Nu är den lilla följetongen Vaktelägg avslutad. Kanske den novell jag själv är allra minst nöjd med. Någonsin.
 Men lade upp den ändå, för jag tycker ändå den är liite rolig emellanåt. Och Ingo Roos fällde ju en positiv kommentar. Missa inte hans följetong Whiskey och bly, en bra novell med en ultrafläskig titel.

En annan anledning är att jag i veckan febrilt har skrivit och renskrivit en ny novell och när man ändå är igång, är det lika bra att redigera flera, om inte annat för att byta fokus mellan varven.

Jag fick hjälp vid senaste novellen,
av Iodine Jupiter och Hororna från Helvetet till formler,
av Dante och hans Inferno när jag kört fast
och så mest av allt min vän Herr Andersson som jag har mycket att tacka för i den här gången.
Om det blir något av novell ifråga återstår att se med Holmströmen, men den var rolig att knacka till papper.


Efter många om och men läste jag klart Pulp av Bukowski. Det gick väl knappt ett kapitel utan ett asgarv. Ändå var den märkligt nog så ointressant att jag långa stunder glömde att läsa i den. Jag tror den hade varit bättre i novellform.
Fast nog kunde gubben få till det även på slutet:

När hon hade gått satt jag bara där. Sen lyfte jag upp Uppblåsbara Barbaran och satte henne bredvid mig i soffan. Jag satt där och drack vodka med tonic. Det var en stilla afton. En stilla afton i helvetet. Medan jorden brann som en rutten stubbe full av termiter.

Ur Pulp av Bukowski


 

 

 

 

Relaterade Länkar:

 

Divina Commedia

 

I want to suck yur bluuuud

 

Lotten

 

Blodsmak

 

Bukowski

 

Nile

 

Vader

 

 

 

 

 


#1 - - Ing0:

Det är kuk när inlägg ballar ur. jaja man får föreställa sig och hitta på själv då hur ditt skulle sett ut.

Jag tyckte Vaktelägg var en helt okej novell. Personligen tycker jag att det är intressaant när man börjar känna igen personers sätt att skriva. Ger en (såklart)personlig touch till det hela. Var det möjligen samme neger från Stormskördare? Om jag fattade det rätt?

Ha det gott!

#2 - - Sundin:

Svar ja, det var chizoba.

#3 - - CJ:

Kopiera alltid texten innnan du trycker på publicera. En dyrköpt läxa.



Jag hade aldrig hört Iodine Jupiter förut. Tack för tipset, jag gillar det skarpt.

#4 - - Sundin:

Jag brukar göra det CJ, men inte nu mitt i natten. Du måste höra låten Svarta Blommor av Iodine.

Den är så jävla fantastisk.



#5 - - Sundin:

Plattan heter förresten Lilla Flickan Zombie, hör av dig om en tid om du tänkt vara online ikväll så bjuder jag på några smakprov.



mvh s.

#6 - - Pål Eggert:

Men va fan! Har du också hört Iodine Jupiter? En av mina absoluta favoriter. Av någon anledning kan jag fortfarande lyssna på hans enda fullängdare trots att jag köpte den strax efter att den kom ut. Tyvärr har han inte gett ut musik sedan dess. Jag har hans två poesisamlingar, men det som är bra som låttexter är inte jättelyckat utan musikkomp. De är kul men lite väl mycket Öijerwannabe (Det bästa med poesiböckerna är faktiskt två CDskivor som medföljer, en med en skruvad radiopjäs som heter "Sexualpjäsen" samt en samling uppläsningar/musikvideor).

#7 - - Sundin:

Tjena Pål!



Någon gång på 90-talet, innan jag hade cd-spelare skulle jag banda Biohazards hultsfredkonsert (P3)och råkade få med Iodine där. Gjorde stort intryck och lämnade inte minnet trots att kassettbandet pajjade. När jag fattade det här med internet (2002 el. 2003) var en av mina första insatser att söka upp plattan.

Mina noveller från den tiden citerade Iodine titt som tätt. Riktigt usla var dom också.

Som sämst låter den som en knarkad dileva men i sina bästa stunder är den fan helt magisk!



Synd det inte kom mer som sagt, har inte mkt övers för hans dikter.

När jag letade upp videon hittade jag även en video med en snubbe som heter Niklas Rundquist och som gör Dark ambient -och visst är det Iodine???

http://www.youtube.com/watch?v=uDfekPT3q1I



Sök även på Niklas Rundquist plus Into the mirror, så hittar du ytterligare en snygg video.

#8 - - Pål Eggert:

Iodine låter lite som en blandning mellan Öijer och di Leva.

Jag känner igen videon, den finns med på den CD som följer med "Det falska paradiset".

Jag såg förresten Iodine lajv här i Göteborg, jävlar vad lång han var, med platåskor på sig också. Han borde göra mer musik istället för att hålla på med poesi. Hans texter är så pass bra att de höjer sig över musiklyrikens ofta ganska medelmåttiga nivå, men som poet räcker det inte ända fram.

Till top