Utarbetad

Allmänt / Permalink / 0



Trött och slutkörd men glad ändå...




Så mina vänner...
Är det fan paus. Jag har legat i hårt i veckan och förtjänar nu en slapp natt med saturday night live och knäckebrödsmacka med tomatsallad.
Några rader i mörkret först.

Jag har ofta hört och läst snack om Ondskefull ljudbild, om elaka tongångar, till och med skrämmande musik. Oftast har omdömet inte stämt in, när jag väl lyssnat på själva alstret. 
Istället har det varit en kakafoni av enformiga trummor som ska låta kargt och ödsligt som en granskog i Bergen, med obligatorisk häxröst på amfetamin.
Men så har jag ju varit mer av en dömetallskalle än en tillbedjare av Äkta Lusekoftablack. Jag tar poppiga Kholds svängiga norrbaggelyrik framför tex Burzum vilken dag i veckan.

Men när jag i veckan låg och lyssnade på Niles Ithyphallic smög sig ovanligt nog en kuslig känsla på... Lyssnar man på det albumet tillräckligt länge i hörlurar börjar man höra konstiga ljud och läten..
Eller så är det bara jag som är lite känslig.

Ikväll såg jag Night Skies, en film som lovade lite inledningsvis men som faktiskt var riktigt trevlig. Bra effekter. Koll In men inte för långt om du inte vill se hur filmen slutar.

Precis som Wind Chill jag skrev om för nån vecka sedan är Mirrors inte helt pjåkig för att vara amerikanskproducerad. Men likafan är det långt till asiatiska storheter. Förutom den Den omtalade badrumsscenen är det inte jättemycket att beigestras över.


I veckan som gick fick jag leverans från Adlibris; Gyo volym 1 men inte nummer 2.... Arrrrggggh! Hoppas det löser sig snabbt.



Till top