Bad Lieutenant

Film / Permalink / 4




Ännu en gammal Goding....



Tjo! Knappt har man hunnit fröjdas åt flugan förrän det är dags för nästa nostalgitripp i form av den stenhårda skildringen Bad Lieutenant som för mig alltid kommer förbli Kietels största stund. En suverän liten rulle!





All Coppers Are Bastards....

#1 - - CJ:

Bad Lieutenant är kalas. Kan rekommendera ett par andra Abel Ferarra-rullar också. The Funeral, Ms .45 (Angel of Vengeance), Driller Killer och King of New York. Jag har för mig att jag gillade The Addiction också. Bortser man från Billy Dee Williams gräsliga överspel så är Fear City ganska schysst också. Jag tycker om det melankoliska anslaget och smutsen i hans filmer.

#2 - - S:



tjo cj. Driller killer är kanon, det är bara synd att det svenska punkbandet med samma namn inte lever upp till det=)

Gjorde starkt intryck på mig och alldeles för länge sedan man såg den. Såg däremot någon helt värdelös försök till re-make häromåret.

Ms 45 o Fear city får jag kolla upp, men med walken som en favoritskådis har jag såklart sett både Kings of NY och the Funeral. Gillar den sistnämnda bäst.

Jag har för mig att "hotel rose" var väldigt förvirrande men att jag ändå gillade tonen i den. Kan vara att asia argento var med som förhöjde intrycket...



#3 - - CJ:

Jag vill se New Rose Motel för att det är Ferrara, tunga skådisar som Walken och Dafoe och för att manuset är av Gibson. :) Asia kan jag faktiskt inte med alls. Jag tycker hon är egotrippad och uppmärksamhetstörstande. spy I vilket fall som helst så har jag en VHS-kassett på NRM, men tro fan att min video är paj. Det suger.

#4 - - S:



VHS är bra att hålla kvar vid, ångrar att jag skickade iväg många av mina kassetter.

Du ska absolut kolla upp New Rose Motel (som den visst heter=)) och det är inte direkt för hennes personlighet el. skådespelartalanger jag gillar asia. Köttet är svagt.

photos/bizarreasia2.jpg" rel="nofollow">http://i177.photobucket.com/albums/w202/superfryphotos/bizarreasia2.jpg

Till top