Hatpsalm Noll Nio

Dikt och Rim / Permalink / 0

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag säger passa dig bara

Jag sätter kängan

Rätt i ditt dollargrin

Din slips ska bli din egen snara

Ditt silverskedsuppfödda

Övergödda jävla svin

 

Vi sliter och vi knogar

Medans du sitter där

Och bara tittar på

Tills skinnet skavs av mina knogar

Ska jag aldrig

Nej aldrig någonsin sluta slå

 

Du är en Gam

Klädd i kostym och blanka skor

För kapitalet du böjer hals

I skuggan av slottet där jag bor

Hörs dina vingslag

Överallt

 

Storfinansens totalitära slaveri

Smaka på lösa tänder

I din gom

En Molotov cocktail som elegi

En världsmarknad så själlös

Ekar tom

 

Attack mot Övermakt

En brinnande butelj bensin

Min sista motståndsakt

Indränkt i Hat och Adrenalin

 

Du tog våra pengar

Du tog våra pensioner

Och satte alltihopa på Aktierouletten

Du tog vår framtid

Arbetets miljoner

Och spolade ned hela skiten på toaletten

 

I åratal har du mässat

Den fria marknadens evangelium

Men mitt rakblad skarpvässat

Kommer att

Lämna dig stum

 

Du tror du är säker

För snuten skyddar dig

Men inte sådana som mig

Men för dig och de andra kräken

Finns ingen nåd

När arbetets döttrar och söner reser sig

 

Vi byggde palatsens murar

Värn och vallar

Nu lyfts åter släggor av valkig hand

Ett blåblodigt blodbad

Och spräckta snutskallar

Slå tills alla pyramider blir till sand

 

 

 

 

 

Till top