Noomi

Film / Permalink / 3

Filmens Behållning...




Israel är ilsk på både svenska regeringen och aftonbladet, de är misstänkt lika antisemiter tycker Israel; aftonbladet för att de publicerat en artikel och regeringen för att de inte fördömer och tar avstånd från kvällsblaskan ifråga.
I syfte att gjuta olja på vågorna är mitt tips att skicka en kopia av den svenska filmen Män som Hatar Kvinnor till Knesset , en film som på många sätt bekräftar Israels världsbild och självbild.
För antisemiterna i Män som Hatar kvinnor är inte bara försöpna överklassvin som våldtar sina döttrar och lär upp sina söner att våldta och mörda, de mördar även kvinnor för att de har judiska namn. Inte ens någon med namnet Liv går säker för seriemördarvåldtätsmännen, då Liv kan översättas till namnet Eva, som är av hebreiskt ursprung.

Ja förutom just den antisemitiska vinklingen, påminner familjekonstellationen i MsHk väl mest om motorsågsmassakern. Men är såklart både sämre, töntigare och osannolikare än skräckklassikern ifråga.
Men fan tro´t så underhöll faktiskt filmen mig, något som jag aldrig trodde skulle ske. Anledningen stavas Noomi Rapace, som spelar karaktären Lisbeth. Jag är måhända lättflörtad, men någon som kör upp en dildo i röven på sin våldtäktsman och sen tatuerar in "Jag är ett sadistiskt svin och våldtäktsman" på hans bröst är helt jävla oemotståndlig.



#1 - - CJ:

HAHAHAHA! Låter som en ren komedi.

#2 - - Pål:

Det är väl lisbeth salander som är böckernas egentliga huvudperson, den där journalisten är lite mer anonym och småtråkig. Filmen är väl som (ljud)boken, okej underhållning men inte mer. Jag har fortfarande inte lyssnat på de följande två delarna. Någon regelrätt lästid vill jag nog inte lägga på dem.

#3 - - s:

cj:

stor komik=)



Pål:

Ja det var just att det var "okej" underhållning som förvånade mig... Jag brukar somna/stänga av svenska deckare. men det hängde som sagt på nåå-mii.

Till top