B.P.R.D. - Plague of Frogs

Serier / Permalink / 0

 

 

 

 

En Injektion Illustrerad Hårse...

 

 

Ja, efter att än en gång underhållits av HB2-The Golden Army var jag så sugen på att fördjupa mig i Mike Mignolas lockande karaktärer. Jag frågade seriegurun från linköping som sade att spin-offen Bureau for Paranormal Research and Defense lämpligt nog förkortat B.P.R.D. var nästan bättre att köra igång med. Då speciellt volym 3, Plague of Frogs.
Rrrogntudjuu!
Mumlar jag nu när jag slukat den i ett sjujävla nafs. Helt makalöst bra äventyrsserie, som inte känns varken taffligt eller riktat till barn som det mesta andra inom genren, samtidigt som det lik förbannat är oerhört lättsmält. Jag är ett med sagan på nolltid och frossar i allt om Lovecraftiska sällskap som gör hela städers invånare till kväkande grodvarelser, allt enligt planer stöpta av den galne munken Rasputin. 

 

 

 


En teckning ur B.P.R.Ds arkiv...


 

Mignolas universum sveper över mig med full kraft. Jag vill ha mer och det är på stubben. Händerna skakar och munnen fragdar. Seriegurun verkar mer och mer likna någon slags skummis som väntade på mig där jag klev av skolbussen med pixieflätor och skolböckerna hårt mot bröstet, med mörka syften att dra ned mig i träsket.
"Hej, vad heter du?"
"CJ Hooker."
"Mamma har sagt att jag inte får prata med främlingar."
"Skit i det och testa den här. Den är inte farlig alls, eller beroendeframkallande, hähähä..."
och så vidare...

 

Men på tal om beroendeframkallande skit, är det nu min 23:e vecka som rökfri. Med dagens cigarettpriser betyder att jag bara behöver hålla mig rökfri i fyra dagar till för att ha råd med B.P.R.D´s volym 4.

Om man nu ska ersätta en last med en annan.

Till top