Midnight Madness and Beyond

Allmänt / Permalink / 10





A Slice of Friday...



I fredags kom en efterlängtad urladdning i form av Sofiero och dansk flasköl. Det var först mellanstopp hos en av mina bästa vänner och sen vidare ut i natten där vi träffade fler festsugna. Det kändes verkligen som att det finns saker att fira, liksom en hel del oro kring kneg och a-kassa att slappna av ifrån. Alltid lika trevligt och åt helvete för länge sedan sist.






Dunder...



I fredags låg också ett trevligt brunt paket från Ginza i brevlådan och jag kunde under lördagens soffläge avnjuta Rotting Christs Sanctus Diavolos medan jag avslutade Ajvide Lindqvists Hanteringen av Odöda... . Precis som på Theogonia är det inte några låtar jag fastnar så jättemycket för, eller någon refräng som hänger sig kvar. Vad jag istället gillar med plattan, är att kliva in i en atmosfär. Precis som på Theogonia är det en underbar symfoni av stråkar, skönsång blandad med demoniskt väsande, Omen-körer och hur snygga melodier som helst. Det är pampigt, underskönt och helt oemotståndligt.




En favorit...


 


Sen fick jag inhandla just Theogonia, då Ginza tog ynka sjuttionio spänn för specialutgåvan med kompletterande DVD. Jag gillar att äga skivor, speciellt skivor där mycket energi har lagts på det estetiska helhetsintrycket, vilket i allra högsta grad gäller Rotting Christ.





Åtalad för snuskerier....



Med i sändningen fanns även dokumentären Inside Deep Troath, om kontroversen kring tidernas största porrsuccé. (kostar 50 spänn).

Det är egentligen en film om amerika, om dubbelmoral och en tid som inte längre finns. Grymt välgjord med intressanta medverkande, alla ifrån Jack Nicholson till slembollen Hugh Hefner.





Borde också åtalas...



Sist men inte minst, så besudlas världen inom några dagar av det perversa geniet Ingemar Roos och mitts lilla snuskhummerprojekt, som än så länge är topp sekret. Läs själv vad Roos skriver om det H Ä R
Han säger det bättre!

#1 - - Lolita:

Topp sekret? Eww, du får inte använda sådana uttryck! Jag har alltför bildlig fantasi...

Min karl skulle döda mig om jag köpte hem Sofiero. Krokodilöl vill han ha.

Ginza är billigt, men usch, ingenting för filmnördar. Köpte en serie med Chaplinfilmer, och förstå - de var i olika sorters fodral! Vissa mörkbruna, andra grå, vissa svarta. Jättefult i DVD-hyllan. Plus att jag alltid får trasiga fodral från dem. Tror du de konspirerar mot mig...?

Är mucho nyfiken på frukten av Edert samarbete!

#2 - - Ingo:

Hähä. Snart får vi avtäcka vårat verk. ^^ Om världen är redo för sådan mongoloida påhitt`?

#3 - - Ingo:

Förövrigt tycker jag Rotting Christ svänger rätt bra. Tack för tipsen! :)

#4 - - Anonym:

Lotten:

"Min karl skulle döda mig om jag köpte hem Sofiero. Krokodilöl vill han ha"

du vet likheten mellan australiensk öl och att älska i en kanot?

Fucking close to water.



Sofiero är Billig!



Ingo:

I eftermiddag/kväll ska det äntligen ske...

Rotting Christ är suveränt ja...



#5 - - Lolita:

Hahaha. Så bra. Tror han bara är för stolt för att dricka den klassiska studentölen, men fortfarande vill ha något lättdrucket och billigt som han snabbt kan bli full på.



Tack för kommentaren på min blogg. Det betydde mycket.

#6 - - S:

Lotten:

ölvitsen är stulen från monty python..=)



Så lite så. Bra skrivet.

#7 - - Lolita:

Det borde jag vetat! Men kudos för att du avslöjar dig! haha.



Underbar novell ni skrivit! Jag kommenterade på Rodions blogg, så läs min kommentar där. Men fan vad jag satt och skrattade för mig själv. Mycket bra skrivet, snygga formuleringar etc!

#8 - - RooF:

Man kan bara ta av hjälmen för er och gratulera er!



Rokk on!

#9 - - CJ:

Novellen är fantastisk. Välskriven, innehållsrik och med ett för jävla tryck. Måste fan publiceras.

#10 - - Anonym:

Tack Lotten

Tack Roof

Tack Cj



Där hör du Holmström! Fram med lädrrret bara.





Till top