Monsterland

Film / Permalink / 2




Mike Myers....


Ja, mina vänner...
Det handlar alltså om dokumentären som SVT 2 sänder imorgon kl tjugo nollnoll. Jag tycker den låter intressant:

"Skräck har fascinerat människor i alla tider. I dokumentären "Monsterland" funderar filmmakarna själva över lockelsen.
-Alla är rädda för samma sak: Död och förlust, säger regissören John Carpenter som bland annat gjort "Alla Helgons Blodiga Natt".
Vi möter männen bakom filmmonster som King Kong, Godzilla, Frankensteins Monster och Alien. Mellan klippen berättas det om massmördarfilmer, skräckmuseum och japansk skräckfilm. Cecilia Hector är psykoterapeut, filmvetare och filmskribent. Hon tror att många som gillar skräck ägnar sig åt självterapi.
-Jag tror att man söker sig till en viss typ av skräck för att man behöver bearbeta den skräcken hos sig själv."



Har en terapeut sagt det så...
nu jävlar blir det sjukskrivning resten av veckan.
Skål tamejfaen!


#1 - - CJ:

Är det en ny dokumentär? Jag tycker den låter bekant.

#2 - - S:

vet ej...

Jag har sett någon dokumentär där carpenter medverkade, och romero också. De var roliga och intressanta bägge två.

Till top