Nollnio

Dikt och Rim / Permalink / 4

 

 

 

 

Jag hör om en ny era

Jag hör om en bättre tid

Kosmetisk förändring

Bak fasaden samma falska dröm

Jag ser allt flera

Svältfödda som går i strid

Mot de trinda plundrarna

Som aldrig någonsin dömts

 

Se nötta grå massor

I ändlös kassakö på led

Nollnio går vi

Från demokrati till storindustri

Och har du inte hört

Att krig numera kallas fred

I den sköna värld vi lever i

Där frihet är slaveri

 

Här stampas de armaste

I terrorns heliga namn

Och gårdagens ärkefiende

Blir vår nya bundsförvant

Information och registrering

Ur bruset vaskas fram

Att Storebror ser dig

Idag så är det sant

 

Se läskedrycksponsrade arméer

Under en ledare så perfekt

Samma gamla terrorbalans

Fast idag håller alla mun

Drömmen om en frälsare

Som en domedagsarkitekt

De lär vakna lika törstiga

När de lapat ur hans löftesbrunn

 

 

 

 

 

#1 - - Pål:

Hallå mr S! Jag skriver det här så du inte missar det. Nu har jag läst din och Ingos Låt den fete komma in och jag skrattade högt mest hela tiden under första tredjedelen. Sedan lugnade jag mig lite och började klucka igen mot slutet. Där fick ni in en jävla fullträff.

#2 - - CJ:

Arme Orwell, tänk om han fått se hur rätt han hade.

#3 - - S:



Pål:

Så roligt att du gillade den. Rolig att skriva.



CJ:

Tiderna ändras inte. Årtalen byter bara siffror.

#4 - - Pål:

"Tiderna ändras inte. Årtalen byter bara siffror."



Eller som titeln till anyurus debut: "Det är bara gudarna som är nya."

Till top