#1 - - Lolita:

Åh, han är ju ledsen!

Vilken läskigt klockren låt. Skratta lamt åt dåliga skämt på jobbet, glömt att stänga fönstret, avgaser i rummet, glömt att köpa mat, supa sig redlös på fredagen, pizza på lördagen, på kvällen kommer gråten... varför känner jag igen mig IDAG också?

Vilken elak video att lägga upp. Dina läsare kommer bli så deppiga att alla kastar sig ut från den högsta möjliga byggnad.

#2 - - Anonym:



hahah=)

All storslagen konst berör. Och det tycker jag Kjell Höglund lyckas med.



Den kan uppfattas som tragikomisk men jag tycker Man vänjer sig i all sin nakna vardaglighet lyckas bli poesi som träffar så nära att det gör illa.

"Man vaknar varje morgon

med en hemskhet i sitt bröst

kan inte äta

dricker kaffe"

Ack du gråmulna måndagsmorgon, jag kan redan känna din andedräkt i min nacke.



Till top