2009-02-23

Allmänt / Permalink / 3



Nu djävlarrrrr...




Ja, ibland känns det som allting står still och stampar, bara för att i nästa sekund rämna och sättas i rullning igen.
Eventuellt dyker gamla rim upp på skiva under året som kommer, och det känns kul.
Arbetet kring boken tar tid men känns bra, får se om det blir nåt eller om det bara blir en övning med förhoppning om ökad färdighet.

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg (skaparkraft) med ett utdrag från en då precis avslutad novell. Nu har jag äntligen kommit igång med redigeringsarbetet och fått synpunkter av min vän Marcus mackan Andersson, och som vanligt är jag glad och nöjd med kritiken. Tack ska du ha!  Och tusen tack för de De Vackra Orden. 
Bättre betyg kan jag nog inte räkna med.

Om bara tiden räcker till så blir det att slipa på formuleringar närmaste veckan för att sedan lägga upp den här, för allas och ingens granskande ögon. Om jag vågar vill säga, det är inte lika nervöst som att medverka i Eskapix men samtidigt inte långt ifrån.




Grym film!




Igår såg jag Frozen River, som inte alls har någonting med fantastik att göra. Snarare hade det kunnat vara Ken Loach goes to Amerikat. En fruktansvärt bra rulle, gjord i enkel dokumentär dogmastil och med suveräna skådespelare. Det är sällan jag sett amerikansk fattigdom skildrad på samma sätt som i Frozen River, och man lär väl knappast se det överdrivet mycket av det i framtiden heller.
Rekomenderas varmt till alla som känner sig sugna på lite socialrealism, finns för nedladdning på www.tankafett.com för de kriminella.


#1 - - Sophie:

Låter ju bra att det går bra med boken.

Har funderat mycket på Frozen river,

men det har inte blivit av.

Läste om den och blev lite sugen,

och nu får man höra att den är bra och allt.

Har du förresten sett steph brothers än?

Fantastiskt rolig film, eller sjuk kanske man

skall säga.



Ha det gott du och familjen!

#2 - - CJ:

Frozen River är bra, men lite mer tillrättalagd än vad en film av den gode Loach någonsin skulle vara. Har du sett några av Buscemis egenregisserade filmer? Tror du skulle gilla dem.

#3 - - s:

Soffi:

har jag sett, skrattat och glömt igen. Inte lika bra som mästerstycket Blades of Glory.



cj:

ja något tillrättalagd kanske... Loach är ju mästarn. jag har inte sett buscemis, men ska kolla upp dem. gillade avsnitten han gjorde i sopranos.





Till top