Folkilsk

Allmänt / Permalink / 5




Stiligt värre!



Så mina vänner...
Ibland är man tvär utan någon orsak. Jag har egentligen ingen orsak till att känna mig antisocial och våldsbenägen. 
Kanske beror det på en massa orsaker man inte kan ta på och inte heller göra något åt.
Som att bankerna gör rekordvinster men genom Fredrik Reinfeldts flygande cirkus ändå skinnar skattebetalarna på femtio miljarder.
Ekonomisk Krockkudde kallar Nordea det, fan önskar vi vanliga människor hade en sån. Kanske borde man testa att ansöka om socbidrag, inte för att jag behöver det utan som en säkerhet? Kan dom, kan jag...


Hittade det vackra fotot ovan hos eldsjälen Sörling
En skribent som jag läst regelbundet i snart en smärre evighet, men som oftast prickar rätt.
Den där tröjan känns väl mer aktuell än någonsin iochmed senaste tidens utrensning av en psyksjuk man och ett avslöjande av hur jargongen egentligen går, för de som nu trodde något annat.



Nu ska jag snart utmana vädret och dra mig ned till bibblan där Skördedrottningen ligger och väntar, en svensk skräckroman som herr Pål Eggert har tipsat om.
Kanske kan den stilla det där blodet som bultar i tinningarna.




#1 - - Ingo:

Roligt det där med polisens jargong. Jag menar det visst man väl redan att polisen hatar invandrare? :D

Snuten står inte högt i kurs hos mig heller i dessa dagar. Men men vi går väl vidare...



Ha det gott. Nu ska jag ut i snön! brr

#2 - - S:



Tänkte väl att tröjan skulle tilltala dig blyfot=)



Att uttrycka sig kränkande som de gör är tillräckligt illa, men få i media verkar ha reagerat på vad våra blåklädda rättvisekämpar egentligen säger/fantiserar om att de ska göra när de fångar honom:



"Ska jag göra han steril när jag får tag på honom?”



”Ja han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå på benen”.



Tänk på det nästa gång du hör någon säga att det behövs fler poliser på gatorna för att stoppa våldet!! hahaah!

#3 - - Ingo:

Hahaa japp. Fler poliser till gatorna. Fast mest som stoppskyltar eller vägkoner!

#4 - - Pål:

Men S då, du vet väl att vi i Sverige är trygghetsnarkomaner med alldeles för höga ersättningar, socbidrag och bidrag över huvudtaget? För att inte tala om den hemska arbetsrätten och de rent överjävliga facken. Och inte vill vi jobba tillräckligt heller. Vi sitter med såssenappen i truten och vägrar bli vuxna, ansvarsfulla människor.

Snutsåpan som gått ett tag har verkligen varit underhållning av hög klass, tänkte på comradiosekvenserna i CJs serie när jag läste om apajävlar och alla andra ogrammatiska otidigheter. Tyvärr ebbar den väl ut när kvällspressen får vittring på något annat villebråd.

Får väl se vad du tycker om skördedrottningen. Det är något helt annat än fjärilen men jag tyckte om den.

#5 - - S:



Herr PE:

"tänkte på comradiosekvenserna i CJs serie när jag läste om apajävlar"



Då är vi två! Den där Håkansson nästlar sig in överallt... Till och med när han själv inte lämnar kommentarer finns han här=)



Så grymt snyggt titel, Skördedrottningen. Den låter väldigt intressant, och jag varierar gärna mitt läsande.

Jag varvar just nu sista slakthuskapiteln med Lennart Svenssons (svenssongalaxen) novellsamling eld och rörelse, som jag rotat fram ur flyttlådorna.

Till top