Humorbranschen 2

Allmänt / Permalink / 0

 

 

 





Än en gång Måndag morgon på ett bolagsmöte

 

 

Mellanchefen:
”Så shoot, Jimmie. Vad var det nu för projekt ni arbetat på så länge?”

 

O´hara:

”Det är en show kring fyra singelkvinnor i NY, och hur de hamnar i konstiga, humoristiska situationer utifrån sex. Lite sådär tokroligt och igenkännande.”

 

Mellanchefen:
”Den kommer att vara sexuell explicit?”

 

O´hara:
”Oh ja. Du förstår, de fyra kvinnorna har alla olika personligheter och olika hårfärger. Huvudpersonen är blond och har lockigt hår, är väl lite vimsig och modern stadstjej –gillar shopping och att gå på krogen. En sån publiken kan identifiera sig med. En annan är rödhårig och mer så där chict feministisk. Hon..."

 

Mellanchefen:
"Jag tänker mig henne kortklippt."

 

O´hara:

"Självklart, det var det första vi blev överens om. Brunetten är mer skötsam, the girl next door. Den fjärde är en mansslukerska, och är främst med för den komiska effekten. Hon beter sig som en man - fast hon är en kvinna!”

(folk skrattar lite nervöst och skruvar på sig)

 

Mellanchefen:
”Hmmm... Vilken hårfärg har hon? Slampan alltså.”

 

O´hara:
”Öh, blond.”


Mellanchefen:
”Du sade att de hade olika hårfärg.”


O´hara:

”Nja, två har ju samma. Det var ju antingen det, eller ta med en… öh, etnisk karaktär. Men de har i alla fall olika frisyrer.”

 

Mellanchefen:

”Hmmm.. och det ska bara handla om dem flamsa runt i the apple? Jag är ledsen Jimmie, men jag känner inte riktigt så starkt för det här. Jag menar, vem ska serien rikta sig till?”

 

O´hara:

”Jo men sen kommer huvudpersonen att träffa en riktig höjdare, en snubbe. Det kommer att kretsa mycket kring deras strul och on-off-förhållande. Inte bara att bruttorna raggar och håller på.”

 

Mellanchefen:
”Hmm… Bättre… Men jag vet inte, något saknas.” (någon hostar längre ned i rummet)

 

O´hara:

”En av manusförfattarna hade en idé om en ”Skipper”. En kille som liksom rör sig runt tjejgänget och väger upp lite mot all östrogen.”

(kvävda skratt hörs)

”En humoristisk karaktär såklart, lite new yorkish, lite woody allen.”

 

Mellanchefen:
”Det låter inte så dumt Jimmie! Jag vet hur du har kämpat för det här projektet. Kanske får han ihop det med någon av dem?”

 

O´hara:

”Ja, det tar jag för givet. Och skulle han mot förmodan inte funka, är det bara att skriva ut honom ur showen.”

 

 

 

 

 

Till top