Obama

Allmänt / Permalink / 7



Obama can't you tell
Obama can't you tell
If US want my oil
will you bring me Hell ?




Drömmen om den ofelbare ledaren som ska förändra allt nu personifierad.
Alla pseudokristna och nyfrälsta bejublar hans ankomst.
Jag läser i tidningen att martin luther kings dröm har besannats
-Äntligen! Efter alla dessa år..

Nu skall samförstånd råda från Atlanta till Alaska.
Mellan svart och vit
Mellan wasp och slavavlönad mexikan
Mellan Hiltonsystrarna och de råttbitna crackungarna.

Nu kommer medborgerliga rättigheter att bli norm i det förlovade landet.
Den stora demokratin i väst blir efter en mindre svacka åter allas ledljus och stjärna
Tortyren slutar idag.
Krigets maskineri rasslar till och tystnar sen för alltid.
Hallelujah, Oh Lord och Amen

Frälsaren är slutligen här.







#1 - - Mackan Andersson:

Anar jag månne ett uns av ironi i din bloggpost?

#2 - - Lolita:

Mackan tog orden ur munnen på mig.

#3 - - CJ:

Typiskt! Vad fan ska jag nu gnälla över?

#4 - - S:



Ja, bara en smula ironi.



CJ:

Skattetrycket? Det gnälls det för lite över.=)

#6 - - CJ:

Äsch. Skatten bryr jag mig inte ett skit över. Bara jag får något för den. Som ett vettigt samhälle med fungerande sjukvård, rättssystem och utbildning, till exempel.

#7 - - S:



"fungerande sjukvård, rättssystem och utbildning"

Det var ironi än en gång från min sida, jag tycker det gnälls för Mycket om skatten.

Skatt är bra. Tyvärr är rättssystemet ruttet, sjukvården privatiseras och utbildningen skärs ned i. Men tanken är god.

Till top