Tidsmaskin

Musik / Permalink / 4








Jag har en sten i skon

Som ömmar utav fan

Jag kan inte andas

När jag går genom stan


Det är en satans sketen

Jobbig allergi

För jag vill slå ner alla

Som jag går förbi


Jag hatar dig – Jag hatar Folk


Jag drar alla över en kam

Helt utan undantag

Mitt hat växer sig större

Jag blir helt antisocial


Jag hatar folk på bussen

Ja, alla ska ha stryk

Feta Lata Jävlar

Och folk som går på Gym


Hela vår värld är vacker, våra sjöar och vår skog. Blommorna och solen, månen och vår sol. Men en dag så gick det fel, för herren vår skapare. En art gick på två ben, runt och slaktade


Jag hatar pensionärer

Alla gamla luktar skit

Om jag själv blir gammal

Så ska jag ta mitt liv


Jag själv gör allting rätt

Nästan allt jag gör är bra

Jag avundas alla

Som med mig får dras


Ja precis så känns 2009 just nu.

Förra året blev det en massa skrivande, en massa allting som var roligt, men ingen spelning alls, och när det var dags för Rassle var alla slantar slut och jobbet redan igång.

Texten ovan är från Gatans Lag underbara slagdänga Hata Folk som jag ofta nynnar på.

Ännu ett kanonband jag missade. 


Ge mig en tidsmaskin med destination augusti 08...




Där spelade också världens bästa och mest Punxsvängiga Raggarsvin
Där spelade också Mad Sin som ligger bakom en av mina psychobillyfavoriter
Två band jag gärna sett live.



Men mest retligaste av allt
är att jag missade The Business
Ett av de verkligt klassiska banden,
(Fakta om The Business)
med en hel räcka av hits bakom sig,
även om jag är mindre förtjust i senare års Hcstuk.
Den första businesslåt jag hörde var  The Real Enemy
och blev helt såld.
Jag minns och minns inte massor av fester på mina 25 kvadrat där alla skrålade med i texten:


Reality punk is all together
Fighting each other just ain't clever
You've got the wrong enemy picking on a friend
If we don't stand together

Then this is the end

Today's youth stand together
In your combat and leather
There's a cause

a cause to fight
Not each other we must unite

Fight the real enemy

Fight the real enemy

Fight the real enemy

Fight the real enemy

Banned from the pubs everynight
Same old story will you ever see the light
Everyone together now listen to me
Don't fight each other

Fight the real enemy



Sniff... sniff.. sniffle..




#1 - - CJ:

Jag vill höra The Business

#2 - - S:



CJ:

Då finns det två alternativ..



1. Tryck på länkarna som syns i texten



2. Cykla över på en bärs



=)

#3 - - svensson:

The Business! Med låtar som Suburban Rebels och vad den andra nu hette som var på Oi!3. Tajt grupp -

#4 - - Anonym:



Svensson:

Visst är dom det!

Hela skivan Suburban Rebels har ju ett pärlband av klassiker, bland annat;

The real enemy, The Employers Blacklist,Drinking And Driving, Smash The Discos



Men min stora favoritplatta är Keep the faith.

Deras coverplatta är faktiskt också bra, även om folk borde låta bli anarchy in the UK. Det var den enda låt Pistols gjorde riktigt bra, så låt dem ha den i fred.

Det verkar vara i fin form gubbarna:

http://www.youtube.com/watch?v=dd1V5AbT4cw&feature=related

Till top