Knowing

Film / Permalink / 2






Vill du avnjuta kristen propaganda men orkar inte läsa senaste numret av Vakttornet?
Då rekomenderar jag filmen Knowing.
Själv önskar jag mig en tidskapsel med två bortkastade timmar tillbaka.





#1 - - H:

Fan, jag har funderat flera gånger att se den där jävla filmen. Kanske bra att jag inte gjorde det då. Däremot gillar jag Nicholas Cage väldigt mycket, även om de filmer som han medverkat i de senaste tio åren har varit mest skit. Senaste riktigt bra filmen var väl "Leaving Las Vegas"? Däremot var han ju gudabegåvad då och där på åttiotalet...en begåvad skådis som väl idag mest är intresserad av att tjäna pengar.

#2 - - stewe:

ptja, du kan ju se den om du vill ha något att göra dig lustig över=)

en typisk berättelse för den nyfrälsta vågen som låg bakom bush´s framgångar bland annat. de där kristna undergångsböckerna säljer i miljontals ex där borta vet du.



leaving las vegas gillade jag när den kom, såg tyvärr om den för några år sen och insåg då -något äldre och visare- hur långt porträttet i filmen är ifrån en riktig alkoholist.

cage var grymmast i wild at heart, där blev han en ikon för mig på samma sätt som de niro efter man sett taxi driver. Men man ska nog inte ha skådisar till hjältar....=)



Till top