Mitt Namn Är Hat

Dikt och Rim / Permalink / 0

 

 

 

 

Jag vaknar blodig

och minns inte nåt

Medaljens baksida ärgad

Men aldrig mer ska jag ta eran skit

 

 

Jag står längst bak i kön

Som jag alltid gjort

När de andra stångar sig galna mot muren

och trampar ned varann

 

 

Jag är din revansch

Jag ger dig drivkraft och mod

Mitt namn är hat

och jag slukar världen

I en vrålande rasande stormvind

 

 

Jag räknar inte år

Jag räknar ärr

Elva ronder ohejdbar

Mot ryggradslösa lögnare och förtryckets elit

 

 

Massan bakom min rygg

Skriker och trycker på

Står fan snart inte ut

Men jag ska kämpa mot strömmen

Så länge jag bara kan

 

 

Jag är din smärta

Ditt eviga kaos och blod

Mitt namn är hat

och jag kan knappt vänta

Tills nästa gång jag får göra dig blind

 

 

 

 

 

 

Till top