På Liv och Död

Allmänt / Permalink / 2

 

 

 


He, he, he....

 

 

Morgon.

Upp fyra någonting och mata lillan med ett öga halvöppet. Trött som ett as. Till sist vaknar jag till rejält och har svårt att somna om. Kollar på Benders Big Score medan solen börjar steka där utanför. Futurama i mitt hjärta.

 

 

 

 


I Väntans Tider...

 

 

 

Förmiddag.

På verandan har kattan dragit upp en liten sparv och torterar den lystet till tonerna av Behemoths Apostasy. Både den och excellenta ep:n Ezkaton från i fjol går varma i väntan på Evangelion.

 Jag konstaterar att loppet är kört för fågeln, stänger verandadörren för att slippa blod och fjädrar inomhus. Väntar till kattan lekt färdigt innan jag städar undan det lilla liket och sopar upp resterna.

 

 

 

 

Sydstatskänsla...

 

 

Eftermiddag.

Värmeböljan får mig att gömma mig i källaren. Jobbar lite lätt på en novell om döden. Eller kanske handlar den om ensamhet. Kanske bägge. Det är vad jag orkar såna här dagar; ströskriveri.

Lyssnar på David Eugene Edwards. Atmosfären på de där plattorna gör att jag ser sydstaterna framför mig. Ruttnande lik i moskitinfekterade träskmarker, alligatorer och hembränt i lerkrus. Kyrkor, klanmedlemmar i pickuper och slingrande svarta ormar i Mississippis vatten. Efterblivna barn som spelar banjo och tandlösa, inavlade bergsmän som våldtar fläskiga turister. Skrik som en gris.

 

 

 

 

Eastwood Har Gjort Det Igen...

 

 

Kväll.

Jag ser clintans senaste film Gran Torino. Clint har varit en favorit sedan tidiga år, och har behållit klassen på äldre dar med mästerverk som Mystic River, Unforgiven och A Perfect World. Gran Torino är kanske den bästa filmen jag sett hittills i år, rekommenderar den å det varmaste.

Via Emmas blogg hittar jag jävligt roliga saker på bloggen med det fantastiska namnet Ventilerad Aggression och kidnappar helt sonika två av dagens bilder. För jag gillar varken facebook eller Jackson.

 

 

 

 

Fuckfacebooken...

 

 

 

 

#1 - - Lolita:

Tja! Har de obducerat kroppen än? Kan tänka mig att de lär ha hittat en del mysko saker, haha.

Det blev en del krångel när jag bytte min msn till [email protected] och raderade mitt hotmail-konto, så du får gärna lägga till mig igen! Annars är det bara att dra iväg ett mail, you know ;)

Ta-taa!

#2 - - Kitty:

Kan bara hålla med om Gran Torino! Den ger hopp, det kanske inte bara görs skit ändå!

Till top