Jag Och Min Magnum

Serier / Permalink / 7

 

 

 


En annan soffliggande stackare...

 

 

 

Vad fan gör man när förkylningen gör att man inte får en blund, och skallen är för tjock för att läsa böcker… Jo man tittar på Seinfeld. Det finns mycket negativt att säga om den teveserien, men för bövelen -en karaktär som George Costanza förlåter det mesta.

 

 

 

Cat Claw av Bane Kerac..

 

 

Och så läser man om gamla travar med Magnum. Det är en sorts blaska som är djupt saknad, just för mixen av högt och lågt som fyller mig med känslor av nostalgi.

Tuttar, skräck och ultravåld. Ibland helt jävla ojämn, men i regel förlåten i nästa nummer igen. I Magnum fanns både europeiska serier, manga, liksom det bästa från den gigantiska amerikanska marknaden. I Magnum samsades lättklädda Cat Claw (som med tiden blev rena gladporren) med stenansiktet Judge Dredd.

 

 


Bra grejer...

 

 

 

Och Blondinen –som egentligen bara var en ursäkt för att visa upp bundna kvinnor i olika positioner med Hellblazer och tuffa Hombre. Och så Bogie Man, som handlar om en psykopat som tror att han är de gamla filmklassikernas Bogart. Eller är han faktiskt egentligen det? 

 

 

 

 

Humphrey..?

 

Om jag minns rätt så försvann bara Magnum, systertidningen Magnum Special och de andra från hyllorna en dag. Kanske var det i spåren från dåtidens finanskris.

Idag blir det i alla fall en sväng till bibblan för att hämta upp en samlingsvolym American Splendor. Och nalla av hostmedicinen.

 

 

 

 

#1 - - CJ:

Fan jag har helt glömt bort Bogie Man! Tack för tipset. Måste leta upp den igen.



Mmm. Bundna kvinnor. :) Blondinen var cool. Saudelli tror jag helt har gått över till foto nu. Vilket mer eller mindre var helt förväntat. Hahaha

#2 - - S:



hahaha, tänka sig att du var ett blondinenfan... :)

Jag gillade mer damerna i the trouble with girls (tror jag den hette..) och hon i bozz.

#3 - - CJ:

Ja, visst blir man förvånad, eller hur? ;)



Jag läste faktiskt om de fem Hombre-albumen för ett litet tag sedan. Den är lite inkonsekvent här och var, men lik förbannat bra läsning. Det är spännande att han är så gammal och bitter.

#4 - - Ingo:

Fan själv köpte jag mig en Agent x9 från 1975 igår. Tillsammans med påskmust och choklad hejade jag på Garth som tokspöade upp allt motstånd. ^^ Ahh serietidningar vaar bättre förr.

#5 - - Anonym:

cj:

Jepp, det gör den väldigt läsvärd. Gillar hela dystopivärlden, inte så originell men liksom egen ändå.

Var det samma team bakom Morgan som gick i seriemagasinet? Jag tror den hette så, om en intern som hade en kula alldeles bredvid hjärtat. Också cynisk och hårdkokt om jag minns rätt.



ingo:

Fan påskmust=)

fina grejer.

Jag köper inte serietidningar längre, bara samlingsvolymerna och lånar på bibblan. Men fan, en gång var det riktigt bra, då speciellt de här blandade utgåvorna. förutom magnum både inferno och action, pox och epix.

Kommer ihåg Gigant som jag läste hos min morbror på åttiotalet, där teen titans gick i läckert svart-vitt, och första sv. tryckningen av camelot 3000.







#6 - - Lolita:

Bogie Man blev jag intresserad av! Var får man tag på sådana ljuvliga saker?

#7 - - Anonym:

Det är absolut nåt för dig lolitan.

Här finns en, rekomenderas.

http://www.amazon.co.uk/Bogie-Man-Manhattan-John-Wagner/dp/1858090016

Jag tror amazon är bästa tipset, adlibris hade ingen bogie!

Till top