Skräckkomedi

Film / Permalink / 8



Helt okej...


Ja, ett gott skratt förlänger lidandet, eller hur mina vänner? Såg igår skräckkomedin Severance. Lite småputtrig humor, lite splatter och en stor portion charm. Godkänd, med andra ord.



Riktigt bra!


För inte så länge sedan såg jag Jack Brooks: Monster Slayer som var ännu bättre, faktiskt riktigt sevärd. Kul att se Robert Englund göra något vettigt för omväxling skull.
Annars är det en svår kombination det där med skräck och skratt, egentligen har jag bara tre stora favoriter i genren skräckkomedi.



Vilken ungjävel...


På första plats Braindead. Den där scenen där modern sprutar blodigt kladd ur sina varbölder i vaniljkrämen får mig alltid att asgarva.



Brittisk Humor..

På andra plats Shaun of the Dead. Jag älskar Bottom, Svarte Orm, Monty Python och så vidare. Rule Britannia.



Marty Feldman som Igor...

Och så klart Det våras för Frankenstein. Tänka sig, att Mel Brooks var rolig en gång i tiden.




#1 - - Sophie:

De där tre favoriterna är mina favoriter med.

Måste säga att "det våras för frankenstein" är

bästa favoriten. Den är sjukt rolig.



Ha en trevlig onsdag.

/ Sophie

#2 - - Ingo:

Skräckkomedi är underskattat. Det behövs mer sånt ^^

#3 - - S:

Soffi:

"Varulv?"

"Nej.

DÄR ulv.

DÄR slott."



Ingo:

Har du hört talas om LÅT DEN FETE KOMMA IN?

Rekomenderas...=)

#4 - - Rebecca:

Få Twlight skådisarna till Stockholm på någon slags promotion inför uppföljaren "New Moon" genom att skriva på en namnlista, och sprida den vidare? http://www.petitionspot.com/petitions/twilightcasttosweden

#5 - - CJ:

Det vore kanske en idé. Locka hit dem och se till att de aldrig mer får göra en film. Ännu bättre om vi kan ta hit författarinnan också.

#6 - - Herr Arnes Penningar:

CJ: Ha! Ha! En lysande idé...

#7 - - stewe:

hmmm... jag måste delvis bo i en garderob. har ingen aning om vad fan twilight är, mer än att nån bokhora var till sig över att vara på premiären.



vampyrer va?

de slutar tydligen aldrig att tilltala folk.

#8 - - CJ:

Det är ett gäng superkristna fjortisvampyrböcker som har blivit filmade. Förlagorna får till och med tantsnuskdrottningen Anne Rice att verka seriös. Pinsamt är fan bara förnamnet.

Till top