skriver skriver skriver skriver skriver

Allmänt / Permalink / 5








 

 

Ja här försöker man mura in sig i kryptan och skriva tills fingrarna blöder…

Eller nej, men åtminstone skriva på det längre projektet stramt strukturerat åtminstone. Det känns som jag behöver det efter senaste veckan, då jag mest stirrat in i en kal vägg av bara ånger och saknad, druckit öl och lyssnat på musik nätterna igenom. Ibland behöver man en ny rutin för att inte kapsejsa ner i en liten askhög. Och just skrivandet lindrar och bedövar, till och med bättre än pilsner.

 

Minst två timmar per kväll trycks det på tangenterna, oavsett hur lite sömn som vilar i ryggsäcken och oavsett distraktioner. Inga noveller, minimalt med Internet och helst inga blogginlägg. Bara This Ending underbara Inside The Machine (tack för tips cj) och långa promenader. Ärligt talat är just blogginläggen inte svåra att avstå från just nu, hela den här grejen står mig upp i halsen. Det känns som att vara trött på sin egen röst, fast värre.

 

Det är däremot kul att som idag, ta sig tid och läsa andras inlägg. Jag fastnar speciellt för och instämmer till fullo i Henrik Holmströms och Håkanssons pungsparkar i sina kompromisslösa inlägg.

 

 

Ett hett tips...

 

Känner ändå att jag måste bryta den här självvalda begränsningen innan den ens hunnit börja och nämna alla fina ord om novellen Köldfödd, både i kommentarerna, liksom i brev, som på olika bloggar. Jag känner mig blygt ödmjuk, generad och överväldigad, plus en massa andra slitna fraser jag inte orkar kavla fram, men menar ändå. Det känns bara så roligt helt enkelt, så tusen tack både vänner och nyare bekanta.

 

Och på återseende.

 

 

 


#1 - - Sofi:

Du är tamigfan kreativ polarn! Har du några bra tips till en hängig och deppig segröv som mig själv? Får ju aldrig tummarna ur röva!

Ha det gottans

#2 - - Ingo:

Arrgh Det var ju jag som skrev men den luriga Fröken S hade sparat sitt namn i fältet. Ooops :D

#3 - - Anonym:



hehhe, jag antog bara att ni verkligen börjat likna varandra, par gör ju det ibland...



Nej, jag vete fan vilka tips.

Disciplin, fast utan lack och läder? För mig funkar det bäst att isolera sig, undvika alla sköna distraktioner som tornar upp sig.



Helst skriver jag på nätterna då ingen är vaken att störa mig och så bara försvinner jag in i min egen skalle. Just när det funkar, är det värt att gå i halvdvala nästa dag liksom stelna konstigt i axlar och nacke.





#4 - - CJ:

Jobba på min vän. Kom ihåg att du är duktig som fan.



Ingo - Det är bara vilja som räknas. Sätta sig ned och kanalisera allt det du känner på papper. Skita i den inre redaktören. Strunta i om andra kan tycka att blir dåligt eller inte och bara skriva som du tycker att det ska vara.

#5 - - Anonym:

CJ:

Tack.

Till top