Gimme Shelter

Böcker / Permalink / 2


Tänk en liten paus från allt....



Jag läser Sarah av JT Leroy. En vacker liten pocket som jag bär med mig till rasterna på jobbet. Bara fina grejer.
Jag väntar och trånar och hoppas men från Bokus hörs det ingenting. Det var då ett jävla sätt.

Jag går till biblioteket. Jag har lust att läsa mer Ishiguro. Men jag lånar ingenting. Jag står i kö för novellsamlingn Märkta Kort. Den har inte kommit in.

Jag skulle vilja testa Poppy Z, Utsökta Lik sägs vara kväljande. Vi får väl se. Samtidigt ligger det böcker på kö i hyllan som säkert är finemang.  Jag har också lust att läsa King efter allt klurande på Pet Sematary förra veckan. King som han var då.

Jag har lust att bara ta en ultralång semester i mitt hem och min trädgård. Plöja tjocka böcker, graphic novels och orka skriva av bara satan, inte bara några timmar då och då. Jag har lust att göra paus från det långa projektet och skriva något riktigt destruktiv och dystert och ogästvänligt. Till Eskapix kanske. Men nedslagen och uttröttad så sitter man här och ugglar istället.
Måndagskänsla helt enkelt.



#1 - - Pål Eggert:

Jag var ett poppyfan en gång i tiden, även om jag inte tycker att exquisite corpse är det bästa hon skrivit. Eller rättare sagt, den är väldigt välskriven, men jag föredrar de tidigare böckerna med lite mer övernatur och inte så många seriemördare. Jag tyckte dock att den var läsvärd en gång i tiden. Själv gillade jag drawing blood bäst. Men jag hoppas att jag tar mig tid i sommar att läsa utsökta lik, helst med den engelska utgåvan bredvid.

Jag har faktiskt skrivit en artikel och poppys verk i den avsomnade Finanstidningen för flera år sedan. De hade en kultursida och jag lyckades lirka in ett par artiklar på den en gång i tiden. Sedan skrev jag en längre artikel "Poppy Z Brite: Den dionysiska skräckens skildrare" som utkom i Minotauren och sedermera i artikelantologin "I nattens korridorer" från aleph förlag. Jag var inte den som lämnade flest bidrag till antologin, men när den recenserades av elensky i DN så omnämndes min artikel i positiva ordalag vilket jag tyckte var trevligt :)

#2 - - s:

Visst är det alltid roligt att bli omnämnd. Ska läsa din artikel i afton, tack för mejlet.

-stewe

Till top