Punkpoesi

Musik / Permalink / 0






Om man aldrig säger emot

Utan bara håller med
Och om man alltid blundar

För saker man inte törs se
Tror du man är hederlig då
Tror du på det?

Och om man tycker det är ett grovt brott

Att sno i en affär 
Och om man snällt fyller i

Blanketter och formulär
Tror du man är hederlig då

Tror du på det?

Men om man alltid säger emot

Och bara vägrar att hålla med
Och om man vill va fri

Och inte stå i nåt led
Är man inte hederlig då
Tror du på det?

Och om man hatar formulär

Och onödiga lagar
Om man tar vad man kan

Och gör vad man behagar
Är man inte hederlig då
Tror du på det!
Tror du på det!





Jag blir behandlad som ett smutsigt litet gli

jag är nog så hunsad som en vuxen man kan bli

men klockan 8 kan jag skrika ut mitt hat

då är dom döva för min dröm och för mitt skrik

och för mitt prat

 

Skulle vilja spränga all betongen med ett brak

skulle vilja hänga dom som driver detta hak

det är så våldsamt

det jag vill och det jag gjort

men för varje mur som sprängs

så bygger dom två nya jävligt fort

 

Just den dan vill jag leva

just den dan vill jag se

och jag lovar att du aldrig ska förakta mig nå mer

för just den dan ska jag våga

just den dan vill det vill

jag ska visa vem jag Är och vad jag vill

Det är lika bra att vara trevlig, lugn och snäll

lika bra att be dom låsa tidigt nu ikväll

då finns bara jag

och dom drömmar jag har kvar

dom som inte grusats än

är det enda hopp om frihet som jag har

 

Det är inte lätt

i bland nyckelprydda svin

och det är inte lätt

i den totala apatin

men du är så vacker när du ler i telefon

jag vill bara skrika

att jag älskar dig och jag vill härifrån







Du har alltid fått vad du pekat på

aldrig kämpat för någonting
Anser att man får skylla sig själv

om man inga pengar har
Jag sliter som fan för mitt levebröd

och du ser ner på mej
Men pengarna hjälper inte dej ett skit

den dagen jag fått nog

Du är ett svin

och du fattar ingenting
När vi står öga mot öga

kan ej pengarna hjälpa dej
Du är ett as

och du fattar ingenting
När jag knyter min näve

så finns det ingen nåd
 
Du är van att få allt serverat

aldrig tar du skiten själv
Du är född till svin

och kommer alltid att va
Du gör mej fylld med hat


Det har aldrig handlat om avundsjuka

Det har handlat om såna som Du
Vi får se vem

som ser ner på vem

när du har trynet i asfalten

 

 

 

 

Till top