Skisser

Allmänt / Permalink / 0



Sigurd Wongraven



Lördag igen.
To The Mountains med Satyricon på högsta volym.
Norrlands Guld där jag gömmer mig i skuggorna.
Ballards
psykadeliska prosapoesi när jag inte skriver ned utkast och ideér, rimmar och rimmar inte och försöker få verser att funka. Det går inget vidare.
Sorterar utdrag av dialog jag kanske kan använda till något framöver. Lösa skisser sprids över gräset med allt som jag vill pressa in i den långa berättelsen men inte riktigt vet hur.



Mia Z 1964-1993



Senare The Gits och deras råa bluespunk.
Min tids Janis - sångerskan Mia Zapata blev våldtagen och mördad redan när jag gick i nionde klass. Men musiken lever kvar och förgyller min dag.
 Om några timmar kommer skymningen med myggen och knotten. Innan jag beställer kinamat ska jag sätta mig vid maskinen och stanna där tills något hamnar på pränt, den vanliga rutinen för att avsluta veckans skriverier.
Ibland är livet så enkelt. Och så gott. Skål tamejfan.




Till top