Bloggskrället

Allmänt / Permalink / 4




Skrivhörnan...





Rrrrrrooogntudjuuu!

Här verkar inte dygnets timmar räcka till... Saker läggs i travar som läggs på högen som bara växer.
"Det där kan jag göra imorn."
"Jag svarar på det där mejlet när jag är lite piggare."
"Jag ska bara..."
och så vidare håller det på. Får se om jag får nån fart på det här bloggskrället i veckan, har några inlägg på gång.

I förra veckan hade jag den där förmånen man har när man jobbar inom skolväsendet -hela två dagars höstlov.
Läste ut Oates Våld och lyssnade på tonvis aggressiv punkrock. Tände ljus för morsan, Johansson och inte minst Lars Lucifer som tyvärr gick bort i våras. Helt utan att vara religiös gillar jag när kyrkogårdsmörkret lyses upp av hundratals tända ljus. Det blev också långa promenader, slappekvällar med film och en allhelgonafest där nån hungrig jävel åt upp allt mitt smågodis.

 


Verktyg för skrivande...

 

Fixade mig äntligen en liten skrivhörna i källaren där jag kan uppnå nästan total isolering, till skillnad från att skriva i dotterns rum... där kan jag stänga ute alla ljud förutom den saliga blandning som matas fram i skivspelaren.
Har blivit ordentligt mycket skrivet på sistone, är inne i bra flyt. Och lilla novellsamlingen börjar så smått bli... färdig...
Ja förutom några otaliga omskrivningar och så en rejäl sållning.







#1 - - Ingo:

Hoho grymma verktyg för skrivning ;)

#2 - - Pål:

Jag retar mig att jag inte tog mig till en kyrkogård på allhelgonaafton. Var bortbjuden bortom kyrkogårdsland, men det hade varit fint. Utan att vara religiös.

Med undantag av datorn är dina skrivarattiraljer lite - särskilda...

#3 - - H:

Är lite nyfiken på vad dildon används för under skrivandet? Inspiration?

#4 - - s:

Ingo:

Eller som du brukar säga; bättre en spik i näsan än två handen.



Pål:

Ja det är en fin tradition.



H:

Jämställdhet.

Du ser en mus på vänster sida.



Till top