Prequel

Skräckbuskis / Permalink / 10



"Släng Dig i Väggen Lasse Kepler, här kommer..."





Ja många (?) var dom som förälskade sig i Ingemar Roos och mitt novellsamarbete Låt Den Fete Komma In, som finns att läsa HÄR
En svettig skröna till dansbandstoner och med inslag av slapstickhumor, . Men hur kom det sig egentligen att den fete, Argasi Dae som han heter, blev en odöd blodsugare?
Här kommer svaret, i en så kallad prequel. Denna gång är det snuskigare, svettigare, med mullrande muskelbilar och hemkört brännvin, alldeles för trånga byxor och inte minst inspiration hämtad från gamla tyskproducerade vhs ingo hittat i sin farfars källare...

Följande sidor läses på helt egen risk.



Pst!!!

Vill du hellre läsa alstret med gnistrande svart bakgrund så surfa omedelebums in hos Ingo Roos på Avgrunden






#1 - - Ingo:

Hehe det här blir bra detta, kollegan! :D

#2 - - Pål:

Ni skulle strunta i att lägga ut berättelserna om den fete på bloggar och turnera runt och läsa dem högt, som några slags ståuppare.

#3 - - s:



Ingo:

aye!=)



Pål:

Av någon anledning ser jag framför mig,

tomma stolar... tomma åskådarläktare...en stäpplöpare som makligt rullar förbi och försvinner i horisonten...



#4 - - CJ:

Haha Vilken lysande idé att köra den live!

#5 - - H:

Ho! Ho! Ni är för härliga, pojkar...

#6 - - Ingo:

Stewe, du läser så spikar jag huvet fullt med spik i bakgrunden på läktaren då? ;)

#7 - - Emma:

Åh fy fan, det här är ju underbart. Och Abbekås som krydda på moset. Jag fattar grejen, det är mina gamla trakter.



Hur bar ni er åt praktiskt med skrivandet? Blir sjukt sugen på att göra något ihop med någon ju :)

#8 - - stewe:

Redax:

tack o bock=9



Ingo:

...kan ju åtminstone inte bli sämre eh, då får ju publiken nåt att titta på istället...



Emma;

Ingo får fylla i, om jag glömt bitar men "ettan" funkade så här:

Ingo skrev Låt Den Fete Komma In, istället för Den Rätte och jag med min humor höll på att garva ihjäl mig. Vi skojade via msn lite fram o tillbaka om att man borde göra en novell med titeln, innan det blev av.

Jag skrev inledningen, fram till att argasi äntrar ellis lya och ingo fick fria händer att utveckla det hela, innan jag åter tog rodret lagom till att Frankie gör entré. Ingo knöt ihop hela stycket på ett underbart, eldsprakande vis.

"tvåan" körde jag inledning fram till att PV:n går i diket och ingo körde resten, vi mejlade novellutkasten mellan oss och hjälptes åt att korra. Bägge novellerna skrevs inom loppen av några dagar, och det var hela tanken, att det skulle vara opretentiöst och roa oss själva i första hand. Vilket det gjorde..



#9 - - Rattsu:

det här är så jävla bra det bara stänker om det...

#10 - - Ingo:

Ja det var typ så det gick till. Väldigt okonstlat och opretentiöst. Mer som en slags lång jävla vits man ville berätta tillsammans. Haha :D

Till top