Det Finns Bara Krig

Musik / Permalink / 8

 

 

Så.. Fantastiskt.. Bra..




KAMPHUND

ALFADRÖMMAR

LEDARARV

EN TELNING AV DEN FORNA ERANS TIDEVARV
TRE SEKUNDER IFRÅN BESTENS STUND
MÖTER SKRÄMDA BLICKAR VITÖGAT AV EN KAMPHUND


PANNBEN

SKARPA KLOR OCH BLODAD TAND
HÄR MORRAR DJÄVULSKÄFTAR FRÅN AVGRUNDENS RAND
SVÄLTEN RIVER, BRÄNNER TILLS DEN SVETT
VÄCKER VITTRING

BLODLUST

AGG OCH BETT


HUNGERN DRIVER ROVDJUREN TILL HÅRDHET
KAMPEN ÄR DEN PISKA SOM FÖR VARGARNA TILL JAKT
DEN VINER SOM VALKYRIORNAS VINGSLAG
NÄR DEN TVINGAR SINNEN TILL ATT VARA PÅ SIN VAKT


NÄR ALFAVARGEN LEDER FLOCKEN FRAMÅT MOT DET VILDA
HJÄLPER EJ ATT GNÄLLA SOM EN VALP
VINTERNS VIND OCH TUNDRANS KARGA STORMBLÅST
KRÄVER SIN TRIBUT I ÄN ETT BYTE ÄN EN SKALP


HÅRDA TIDER KRÄVER HÅRDA TAG
VILDMARK LYDER ENDAST EGEN LAG
DET FINNS EN DUNKEL SANNING DOLD I VARGENS SÅNG
SOM MINNER MANNEN

OM HANS SVAGHET OCH HANS UNDERGÅNG



 

 

 

 

 

 

#1 - - Pål Eggert:

Den var riktigt bra. Skön aggression. Läckert att de sjunger på svenska också. Har givetvis aldrig hört talas om gruppen tidigare. Fin rubrik förresten, kunde vara en roman/novelltitel.

#2 - - s:

Titeln är alltså namnet på gruppens platta, gå in på deras myspace, där finns titelspåret plus en grym video till.

Att de sjunger på svenska, med texter om död och krig och Götterdämmerung är helt briljant. Snubblade själv över dem tidigare idag, och golvades direkt!

#3 - - Ingo:

Satan i gatan det här var ju skitbra! :)

#4 - - Ingo:

Jag köpte tamigfan skivan tillochmed! ;)

#5 - - stewe:

Ingo:

haha, jag tänkte på dig direkt - med titlar som Dieseldöden, panzer achtung och Götterdämmerung!

#6 - - CJ:

Hehe Det formligen skriker Rammstein.

#7 - - stewe:



CJ;

Jajamen, och minst en melodi är totalsnodd av tyskarna!! ...Det hör tillomed jag..



Men håll med om att det är 100 ggr bättre än rammstein, här kan man ju gnola med samtidigt som man brygger kaffe och matar katten. Sen är jag gillar jag dels den norrländska stämman och är imponerad av alla som kan sätta ihop en kärleksförklaring som i texten till Doberman:



"Sover du vakar jag,

Min puls är dina hjärteslag,

När du är vaken följer jag,

Vid din sida både natt och dag



När jag är vaken är du allt jag ser,

Och jag skall inte svika, inte falla ner

Det får aldrig någonsin ske,

För världen är vår fiende



Vakthund, vakthund, jag är din vakthund

Alltid tätt intill med både hugg och slag



Vakthund, vakthund jag är din vakthund

Min heder är din trygghet, trohet är min lag



Du är trygg hos mig

Jag är för alltid din

Och ingen djävul

kommer någonsin röra vid ditt skinn

Varje ed är sann

och de har svurits medan blodet rann



När jag bevisat vad jag kan

Din dobermann



De satans jävlarna

som vill ha dig

Ska få se rabiesattacker

när de möter mig

Må fan ta frigjordhet

åt helvete med din frihet



Jag är och förblir han

Din dobermann"



#8 - - Ingo:

Det är så jävla klockrent! Bensindoftande råskinn från norrland som spöar skiten ur de nu mera fjolliga tyskarna enligt min mening. :)

Till top