Lördag nu igen

Allmänt / Permalink / 4

På Kyrkogården..




Bråda dagar...
Jobbet. Barnen. Skriva några rader varje dag. Arkiv X säsong 1 om kvällarna, och så en del film. Tomb of Dracula volym 2. Hinner läsa Marknadskrafter till och från kneget men inte så ofta annars. Men det är väl mest så det är, något måste begränsas, om än tillfälligt. Det finns så mycket man vill göra, ut på långa höstpromenader och det hade varit fint att ta en tripp till Norge under höstlovet, men som vanligt sätter ekonomin käppar i hjulet.

Jag hatar att se på nyheterna. Försökte innan ikväll men stängde av i rent illamående. Jag hatar journalisters självbild som rättvisans förkämpar. De påstår sig vara granskande men följer bara utstakade mallar, som lydiga undersåtar gör och alltid gjort. De är idiotins och enögdhetens självutnämnda apostlar.

Men jag försöker tänka positivt, försöker se förbi allt det där. Andelen bloggar jag följer växer, det är fantastiskt kul att få och lämna kommentarer. Det är gott att tillhöra en alternativ kultur, och att faktiskt stå utanför en massa som andra sitter snärjda i. Att läsa sånt som berör, roar och oroar, till skillnad från all smörja i etern som väller över en.

När jag i veckan kollade in blogg.se´s statistikprylar, förvånas jag över vad det egentligen är för sidor som drar mest besökare. Det känns som att titta in i begränsade världar, glättade flickrum, med tvättbrädesnubbar-affischer på väggarna och rosa tapeter. Mörkblå pojkrum med kill bill-affischer och fotbollslagets emblem på hedersplats. Grabbar-grabbigt och tjej-tjejigt. Diskotek och kafeér, Beckfilmer på söndagar. Konsumtionshets och konformitet.

Själv ska jag korka upp en pommac och kolla på Trickr Treat.
Skål på er.





#1 - - Emma:

Bäst jag kommenterar då eftersom du gillar kommentarer :)

Vill bara säga WORD. Ibland vill jag bara bli eremit. Eller iaf ta med mig mannen och bosätta mig på landet och låtsas leva i en utopi. Hur gör man för att stå ut med Beckfilmer, grabbar-grabbigt och tjej-tjejigt? Varför har man alltid, alltid varit så anti? Hade det varit bättre om man var liknöjd (snyggt ord) som den gråa massan?

#2 - - stewe:

Sjysst emma=)



Ja, eremitliv drömmer också jag om... Det är bättre sen man skaffade hus, man har sin källare att gömma sig i och man känner sig friare än i lägenhet. Att bo långt från människobyn hade varit skönt, men samtidigt minns jag ganska väl hur trist det blev i längden.



..och Ja, det är en intressant fråga. Skulle man välja blått eller rött piller om man fått möjligheten??

Kanske tur att man aldrig fått den.



#3 - - Pål:

Man ska bo i stan för då är man hela tiden nära slagfältet. Man bor fan mitt i det.

Den gråa massan är väl ofta ganska plågad, många mår inte så jävla bra när företag och politiker försöker kolonisera våra sinnen.

Varje konversation är en skärmytsling, varje gathörn måste vinnas, varje tanke destilleras så att spamslaggen försvinner.

#4 - - S:

Pål;

Det där var rena poesin ju!

Till top