Punkpoesi 6

Musik / Permalink / 0






Sen jag träffa min tjej
Har det gått utför för mig
Ingenting är som förut

Jag trodde jag var kär
Men sen hon flyttade in här
Får jag inte längre gå ut

Allting gick så fort
Jag ångrar vad jag gjort
Hon klagar på allt jag gör

Hon gnatar och skäller
Tjatar och gnäller
Kommer det att vara så här tills jag dör

Det sägs att kärleken är blind
Nog är det så
Det borde aldrig blivit nånting
Mellan oss två
Det tog ett tag att inse det
men jag fattar nu
I vårt förhållande finns ett fel
och det är DU

Nog så trodde jag
Att allt skulle bli bra
Allt skulle ändras från surt till sött

Men hon går igenom mina fickor
Efter nummer till flickor
Som jag önskar att jag mött

Jag hålls så hårt
Och visst känns det svårt
När jag tänker på vad jag kunde ha

Men mig ska hon inte knäcka
Jag tänker varje vecka
Nästa månad ska jag dra


Det sägs att kärleken är blind
Nog är det så
Det borde aldrig blivit nånting
Mellan oss två
Det tog ett tag att inse det
men jag fattar nu
I vårt förhållande finns ett fel
och det är DU

Om jag vill träffa mina vänner
Är det hon som bestämmer
När och vart vi ska gå

Dom få vänner jag har
Får jag knappt ha kvar
Hon verkar inte förstå

Att desto mer hon kräver
Desto mer hon kväver
Av det som en gång var jag

Hon gör som hon vill
men inte länge till
För jag skjuter henne en vacker dag



Till top