Kultklassiker

Böcker / Permalink / 7


Hoho... Någon mer som minns den här snubben..?

Tillsammans med Puss och Kram och allt vad de där böckerna hette,

var agent Stakes eskaper en sorts introduktion till något helt annat än serieblaskor...




#1 - - Alice:

Det där känner jag inte igen alls. Men om vi pratar puss och kram som i Hans-Eric Hellberg så har jag full koll. Mamma mia. :D

#2 - - Pål:

Den har helt gått mig förbi. Men jag känner igen Puss och Kram.

#3 - - CJ:

Jag vrider mig i plågor av bara blotta tanken på Puss och kram. Jag hade förträngt den serien.

#4 - - Emma:

Ojoj, Puss och Kram, det var grejer det. Och barnen läser dem fortfarande. Det finns nya upplagor till och med. Jag har bläddrat i dem och de är ju verkligen snuskiga med tanke på vilken ung målgrupp de har. Det var ju det man ville ha, dvs som komplement till de speciella och kanske lite tummade sidorna i Grottbjörnens folk ;)

#5 - - s:

alice: Kan tro det ja... och visst är det dom jag syftar på. John stake var en agent från organisationen P.I.C.K (minns ej vad förkortningen stod för) och var typ som gladporr i pocket.



CJ; är det hemska plågor eller typ sköna?



Emma: haha, även jag snokade upp snusket i grottböckerna. Och i Puss o kram, läste dem aldrig så jag vet inte vad de handlade om förutom vissa passager då.



#6 - - CJ:

Haha Nä, det är bara plågor. Det fanns många knäppa kioskdeckare. Sexy Western och allt vad de hette. Fanns det inte en annan Bondliknande serie också, med en massa sex, eller är det Stake?

#7 - - s:

sorry, minns bara stake...

=)

Till top