Einsteins Fru

Serier / Permalink / 3







Av Liv Strömquist har jag lärt mig en hel del jag inte visste om inte bara Einsteins fru, utan också Karl Marx, Priscilla Presley, Yoko Ono och Britney Spears. Humorn i Einsteins Fru är sylvass och välriktad, allra mest gillar jag Livs variant av Samhällspyramiden där det från varje plan (we rule you, we fool you etc) ropas ut att det minns är hälften kvinnor. Och jag skrattade hejdlöst åt Livs Djurexempel, då homoexempel från djurriket har används som exempel för att "rättfärdiga" mänsklig homosexualitet. Får nog ta och be biblioteket plocka in de andra två albumen också.








#1 - - Emma:

Känner mig rätt svårflörtad när det kommer Liv. Tyckte om Prins Charles känsla, men 100% fett kände jag mest "jaha" inför. Så med omdömet neutraliserat till noll vet jag inte alls om jag borde testa ett album till, eller gör bäst i att låta bli..

#2 - - Ss:





E;

jaså?

Einsteins fru var ju mer lättsmält än prins charles boken på många sätt, där ibland humorn tappades bort i syfte att föra fram ett budskap.

#3 - - Emma:

Det var nog just alla referenser som gjorde det. Jag förstår inte att hon är rolig utan att få det utpekat för mig =&

Till top