Gamle Pirku

Dikt och Rim / Permalink / 0

 

 

 

Mitt namn är Pirku

Och jag bryter kraftigt på finska

Men har rosita och aurora vid min sida

Så heter dom

Som hjälper mig

Igenom varje natt

 

Sociala vill alkoholkonsumtionen

Förminska

Och att kniven min stannar i sin slida

Som rakblad i halsen

Och asgam i mun

Så hörs mitt skratt

 

Jag sitter på en bänk

Och dricker hela dan

Jag beter mig som jag ägde gatan

Och jag

Svarar fräckt

Mot en gammal dam

 

Jag är påtänd

Av bara fan

Och jag är aggressiv som satan

Om du muckar

Slår jag loss din guldtand

Och ditt amalgam

 

Jag ger väl blanka

Perkele i lagen

I tingshuset släpper jag en skit

Och om domarn

Vågar knysta

Täpper jag till hans trut

 

För om jag

Hugger nån i magen

En jävel som ville åt min sprit

Får jag kost o logi

Nyktra till

Och vila ut

 

Jag hånar plitarna

Från morron till kväll

Sliskande lakejer för systemet

Jag kastar mina

Svettiga strumpor

När de öppnar luckan

 

De misshandlar mig

Fyra stycken i min cell

Men jag vägrar inse problemet

För vill de ha gamle Pirku

Bakom lås och bom

Får de tamigfan lära sig ducka

 

 

 

 

Till top