Hundarna

Böcker / Permalink / 7


"Romanen ”Hundarna” är Nilssons första bok på ett större förlag, och handlar om några tonåringar i utkanten av en by där man kan ställa klockan efter när bönderna kör till macken. Ida säljer sin kropp för sprit, hennes syster Sanna tycker det är jobbigt att systrarnas far blivit psyksjuk."

 

Ojojoj!

Det är inte ofta annars man stöter på något intressant i lokalpressen, men på dagens kultursidor fick den här recensionen mig ordentligt taggad. Har många fina alster på hög att läsa, ändå får jag rejäl lust att slänga mig på luren till bibblan och boka Ola Nilssons Hundarna. Är det någon som hinner läsa den före mig, får ni gärna återkomma och berätta. Den lockande recensionen ifråga hittar du här; Det vackra i det låga livet

 

En danslada, bilar med doftgranar, mygg och hektolitervis med brännvin. Oändlig skog i alla riktningar. Ola Nilssons romanfigurer rör sig inte precis bland de slickade symbolanalytikerna i city.

 

 

 

 

 

#1 - - Ingo:

Det låter ju förträffligt. Nästan som en seriös Låt den fete komma in! :D

#2 - - Ingo:

Fasen jag blev taggad så jag köpte den på bokus. Moaha!

#3 - - Pål:

Låter faktiskt riktigt intressant. Får lägga titeln på minnet.

#4 - - Pål:

Kollade hans myspacesida. Hans "Nattarbete" verkar inte dålig den heller.

#5 - - S:



Ingo; hähä, jag tänkte faktiskt detsamma!



Pål: Tack för myspacetipset, Nattarbete låter inte dum alls. Jag måste nog kolla upp det här omedelbums, nyfikenheten har tagit överhanden.

#7 - - Anonym:



Tackar pål, lånade NattBete idag. Lite kul att både du och jag läste Nattarbete som titel=)

Ska bli intressant.

Till top