Vägs Ände

Dikt och Rim / Permalink / 4

 

 

 

 

Dags att möta besten. Åka taxi hit och dit. Fylla själen full med sprit.

Och när varggrinet möter dig i spegeln. Med pupiller som brunnar och med vässade tänder. Nog känns det som du lever just då. Att du exploderar som ensam supernova i en stjärnlös rymd.

 

Dags att möta gryningsljuset. Räkna pengarna som inte finns kvar.

När vulkanen är en rykande krater. Stelnad lava och askhärdar.

När koffeinet och nikotinet gör ångestfjärilar i ditt bröst. När det enda som fungerar är att trycka fingertopparna mot tangenterna och höja stereon. Res dina sköldar inför nästa attack.

 

Fortsätt springa mot vägs ände.

Mot återvändsgränden utan återvändo.

Tills svarthundarna sliter i dina hälsenor.

 

Du hittar det där skrymslet. Betongdörren med beslag av kallaste järn. Där låser du in allting till nästa gång.

Konfrontera inte skräcken. Möt aldrig mörkret. Bara svälj paniken.

 

 

 

 

#1 - - CJ:

Grym inledning!



"Dags att möta besten. Åka taxi hit och dit. Fylla själen full med sprit."



Rysningar för helvete.

#2 - - Pål:

Du skriver så stämningsfullt, det är atmosfär i dina meningar. Ser fram emot din novellsamling.

#3 - - Malin:

Augh! Jag upptäckte först idag att jag hade bookmarkat din blogg fel, så jag bara fick upp leende guldbruna ögon del två varje gång. Jag trodde inte du skrivigt någonting mer.



Men, jag är glad att du gjort det, det här är ruggigt bra!

#4 - - s:



CJ & Pål; jag vet inte riktigt hur jag ska svara, så jag till med ett rejält tack.



Malin; haha, så kan det gå -och tack du med.

Till top