Crack-Ass

Dikt och Rim / Permalink / 5





Last night I took my pickup
to pick up my best gal
Saw you standing on the corner
with your bitch and all the pals

If my mama was here
she would pull down her skirt
Grab you by the ears
and rub your nose in the dirt

You aint nothing but a crack-ass
With your pants down to your knees
Showing me that ass-crack
And I don´t wanna see

Don´t want that hip-hoppety-shit
your weed or designer gear
Just need my rattle snake boots
marlboro cigarettes and a sixpack of beer

Boy, you better cover that tail
Or your sweet ass is mine
I used to fuck faggotts like you in jail
Showing off their big behind










#1 - - Alice:

Haha, hillbillylove! :P Jag bor i Redneck county.

#2 - - pål:

Ja, fy fan för hängbyxorna nedanför (märkes)kallingarna - helst med prislappen kvar. Fast jag har hört att hängmodet tillkom just i fängelserna. Fångarna fick för stora byxor så att de inte skulle kunna springa ordentligt och sådär och så vände fångarna det till något slags credgrej.

#3 - - s:



Alice;

haha, själv bor jag inte långt från Inbreedia Perish (knäred)



pål;

Åh fan, det hade jag ingen susning om? Alltid svårt att med total säkerhet härleda såna där modeprylar eller subkultursattribut, en del har falsifierade stories runt sig, oftast skapade av folk som inte har en jävla susning om kulturen ifråga.

Jag har jättesvårt för hiphop/rnb-estetiken (även om det inte är jag i versen ovan)och retar mig på att nästan identiskt mode finns inom hardcore-scenen, en musikstil som jag till skillnad från hiphopen gillar.

det känns snett att hitta hc på jc.

#4 - - pål:

Jag har inte hört det där med byxorna från tillräckligt många källor (endast en hittills) för att jag själv ska vara helt övertygad, så det är nog bra att vara skeptisk.

Men jag har däremot läst en cia-handbok där man bl a rekommenderar att låta fångarna gå i för stora kläder som de gärna måste använda en hand för att hålla uppe. Man känner sig inte så cool och motståndskåt då...

Mycket av hiphopstilen är så jävla tråkig, man ska vara snygg och ha stora guldsmycken och gympadojor (gäsp). Skittråkigt. Men Public enemy på 80-talet uppträdde i armékläder och liknande. Men de är helt passé nu, bara vita som lyssnar på dem ;)

#5 - - s:



Ja public enemy var ju ganska politiska också med sin stiliga "skjut en snut"-logga. Detsamma kan sägas om NWA och den aggressiva Straight outta compton-videon där man kan känna den segregerade frustrationen genom rutan! Jag hade nog inte haft emot skejtar/hiphopstuket om det inte varit vår tids utsvängda byxben, dvs ett mode som inte verkar försvinna utan som varenda svennebananunge ränner runt i. Sen är musiken trist, bitches skakar röv, ho´s want my money och sippa christal och strö dollar får mig att spy. De videor jag sett är i regel långa reklamfilmer för mobiltelefoner och bilmärken, och det är ju svaret på varför hiphop/rnb spelas dygnet runt på mtv, då de varken säljer några större kvantiteter musik eller gör några kioskvältarturneér.

Antagligen finns det en vital undergroundscen, men jag syftar alltså på mainstreammusiken.



Till top