Marig Mareld

Allmänt / Permalink / 3

 

 

 


Let's go!


Live for this, Live, Live
Live for this, Live, Live
If you don't live for something, You'll die for nothing

Through the best and the worst
The struggle and sacrifice
For the true who've remained and the new blood
Motivation, undying allegiance striving through the hardships and affliction

Every drop of blood
Every bitter tear
Every bead of sweat
I live for this

Live for this, Live, Live

Live for this, Live, Live
If you don't live for something you'll die for nothing

What we have are not possessions we own

It's not weighed by greed or personal gain
This is real a desire for freedom
A place apart from a world in abandon



Kostar på mig att fira att en novell blev klar idag. Arbetstitel har varit Mareld men jag är inte helt säker på titeln längre, i vilket fall som helst brukar det ge sig efter några omarbetningar, först och främst får bokstäverna ligga i dvala ett tag och mogna till sig. Sen ser jag förhoppningsvis vad som funkar eller inte, det är en segdragen process det där.
Just slutet på Mareld var marig att få ihop orden till, känns som jag hastade mig fram bitvis. Men det blev åtminstone en sån där final på berättelsen man inte själv kan förutse. Underhållande och lite märkligt, vissa noveller som Köldfödd hade jag glasklar från början till slut redan innan jag började skriva på den, andra har jag ingen aning om var de ska ta vägen. (ungefär som det här inlägget alltså)

I fnulandet med usbminne och överföra en kopia till den stationära för utskrift upptäckte jag ytterligare en novell som jag glömt bort, tror jag skrev den för förra (eller förförra?) novelltävlingen på eskapix. Camilla Jönsson vann den gången minns jag iallafall.
Mitt bidrag är så här i efterhand ingen höjdare, men lite välvilligt kan man se den som en övning som jag kanske putsar upp och slänger upp här på bloggen någon dag.
Just nu ska jag karva mig en slice vattenmelon, kranka upp hatebreed på rejäl volym och pusta ut för den här sittningen. I morgon ska jag äntligen ta itu med ett kraftigt eftersatt projekt tillsammans med en viss skånsk trollkarl. Får se om det kan bli nåt.










#1 - - Mr X:

Äntligen! Äntligen en ny novell av herr Sundin. Så jag har längtat och längtat. Och hoppats.

#2 - - s:

mr X, jag tackar. Har ju inte direkt varit oproduktiv men det är inte alltid tid och ork finns.

#3 - - pål:

Det är skönt att höra att du skriver på, mr Sundin. Hoppas man får läsa den i någon publiceringsform. Bra att du har något nytt på gång med den skånske trollkarlen. Era samarbeten är rena magin.

Till top