Löningsdag

Musik / Permalink / 0









Varför är det inte rättvist, varför har en del´t så bra
å en del ska vara pigor med ett evigt slit var dag
Varför är just jag en piga, det kan man fundera på
Varför får jag aldrig rosor, å varför ska det vara så?

Varför ska jag mata grisar, å varför ska jag mjölka kor
Varför har jag ingen klänning som är fin, å fina skor
Varför har jag ingen fästman, när det finns dom som har två
Varför får jag aldrig rosor, å varför ska det vara så?

Varför får jag aldrig dansa, och får aldrig gå på fest
Å varför ringer väckarklockan, när jag sover allra bäst
Varför regnar det på söndan, just när jag ska ut och gå
Varför får jag aldrig rosor, å varför ska det vara så?

Varför är jag inte vacker, varför är jag inte fin
Varför har jag inga pengar, inte ens en symaskin
Varför är jag ful och fattig, det kan man fundera på
Varför får jag aldrig rosor
å varför skrattar jag ändå?









Till top