Himmelsfärdskommando

Musik / Permalink / 2



Rammstein har inte så stor påverkan på vad vi gör.
Jag lyssnar mest på Wagner, Beethoven och Eddie Meduza men vi har ingen tanke att låta som någon annan.
Vi präglas av vad vi tycker om och jag kan inte sjunga som Joey Tempest.
Jag har ingen fin, ljus stämma.
Min röst är präglad av hembränd sprit och tobak.
Det blir vad det blir.



Raubtier vill inte längre jämföras med Rammstein. Tro det. Och airborne tycker antagligen det är skittrist med alla recensenter som jämför dem med ac/dc. Men med alla inhemska slayerkloner som den svenska scenen har en tendens att spotta ur sig, gör det mig ingenting alls att Raubtier kör tysk industrimangel på modersmålet och bara råkar skriva en låt om en kannibal, precis som rammsteinarna gjorde för några år sen.
Den handfull låtar på förra skivan som var bra, var fruktansvärt bra.
Jag tycker att Hulkoffs kärnfulla texter håller hög klass rakt igenom (han är en jävel på att både rimma och nödrimma!) och de pekorala inslagen övervägs av innerligheten i framförande om inte annat. Med genialiska låttitlar som Himmelsfärdskommando, Polarvargen, Hulkovius Rex och Mordbrandsrök väntar jag mig storverk av kommande skivan Skriet Från Vildmarken.
En titel som visar på självdistans om inte annat.











#1 - - pål:

Sköna grabbar. Ska bli hur kul som helst med en ny fullängdare.

#2 - - s:

haha, ja de odlar hårt den där finsnkärva imagen. Senaste intervjun i Close-up var också underhållande, det blir liksom för mycket.

Till top