Sommarenkäten

Böcker / Permalink / 0






1. Bäst i sommar?
Inom fantasy helt klart Abercrombie och De döda Fruktar Födelsen av Pål Eggert. I skräckgenren omläsningen av Books of Blood. Poesi - Bukowskis 214 dikter var bara bäst. Foxfire & Mörkt Vatten av Oates såklart, osynliga händer av
Sæterbakken. Darling River av Stridsberg. BPRD & Nemesis the warlock har också förgyllt soldagarna.

2. Sämst i sommar?
Siamesisk av Sæterbakken höll inte alls måttet.

3. Vad har du helst läst på stranden?
När jag är vid havet är jag mer i vattnet än på land. Men allra helst läser jag novellsamlingar på stranden.

4. Var har du läst mest?
Hemma och i bil på väg till Oslo. Då är det guld att ha med en bok.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Jag är inte mycket för projekt. Men jag har inväntat att Yarden ska bli tillgänglig men upprepade gånger glömt att boka den. Har också förgäves väntat på att Hundarna av Ola Nilsson ska släppas på pocket så man får läsa den nån jävla gång.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
Besatt av Peter James, fem spänn på röda korset.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Jag ska läsa mer Oates, fördelen med produktiva författare - det finns alltid mer. Sen har jag två Murakami väntandes liksom kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande som jag konstigt nog hade glömt bort att jag köpt på bokrean och som jag hittade i bokhyllan häromdan.







Till top