Kugghjulspojke

Dikt och Rim / Permalink / 0

 

 

 

En framtid du mig bjöd

Min trohet jag dig gav

Du var mitt enda stöd

Men jag vakna upp som slav

 

Du sa vi stod tillsammans

Att vi var ett enat folk

Men du sålde mig till mammon

Och jag blev en Kugghjulspojk

 

Ja, du sålde mig för pengar

Blev symbol för ett system

Är du redo för en känga

Ultravåld så skönt extremt

 

Jag ska bringa dig kravaller

Jag ska aldrig sluta slå

Den dagen då allt faller

Vem står bakom din rygg då

 

Så lucker grund vi byggt

En vänskap född att dö

En dolk i blåögds rygg

Jag fick en Judaskyss adjö

 

Var tanke stöpt i hat
Jag har vittring på ditt blod
Din dag den kommer snart
Säg farväl till denna jord

 

Så lång tid led jag nöd

Så lång tid gick jag slav

Idag jag spår din död

Och pissar på din grav

 

 

 

 

Till top