Bushismer

Böcker / Permalink / 4


"Det är fortfarande en farlig värld. Det är en värld full av galningar,
osäkerhet och möjliga mentala förluster"




Tagna ur den behändiga lilla citatboken Tänkt och Sagt av George w Bush.
Den mannens karriär från hårdknarkande bondtölp till fjärrstyrd neoconledare är fascinerande.


"Det är mycket intressant när man tänker på det, slavarna som gav sig av härifrån för att komma till Amerika, och med sin beslutsamhet, sin religion, sin tro på friheten hjälpte till att förändra Amerika"


"Det skulle vara ett misstag av den amerikanska senaten att låta någon form av mänsklig kloning komma ut ur den kammaren"


"Nationens hopp står till familjen. Det är där som vingar får drömmar"


"Den där kvinnan som vet att jag har dyslexi - jag intervjuade aldrig henne"


"Vi satte stopp för en av historiens värsta tyranner, och genom att göra det befriade vi inte bara det amerikanska folket, vi gjorde också vårt eget folk tryggare"


"Det finns ett stort förtroende, jag märker det hela tiden när människor kommer fram till mig och säger:
Jag vill inte att du sviker mig igen"


"Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra"









#1 - - sandra:

Jag vill inte vara den som är den, men "jag vill inte att du sviker mig igen" är väl något män får höra dagligen, och ändå inte anser att de har gjort nåt fel? Muahaha.

#2 - - S:





Sandra;

Det där låter mest som en mossig fördom...

Däremot är det sant att kvinnor upprepar samma saker varenda dag. Tjat ligger i DNA:t.

Muhihiho.

#3 - - sandra:

tsst, vem är det som är mossig egentligen?! :P

#4 - - S:





haha, självklart jag som återlanserar ordet "mossig"

=)

Till top