There's a worm in my egg cream

Film / Permalink / 5







Efter att ha genomlidit såväl Inception(leo di CaPrio) och Återkomsten(Возвращение på ryska) i veckan
var det på tiden att spräcka opp boxen härovan och avnjuta kvalitetsfilm.





 

Först ut blev Maskarna(squirm på osvenska) som handlar om hur några ungdomar i en liten redneckstad fördriver tiden såsom ungdomar gör mest; röker på, letar efter antikviteter och gör tafatta våldtäktsförsök på fisketurer. Sommarens glada glitter förbyts dock i mörkaste elände då blodtörstiga maskar går till attack!!

 

 

 

 

 

#1 - - CJ Håkansson:

Ah! Vill ha! Som liten stod jag jämt och vände på de där videoboxarna. Speciellt Grodorna och Råttornas hämnd. Men vi hade såklart varken video eller tv. :(



Squirm är väl baserad på en historia av Shaun Hutson?

#2 - - Stewe:



CJ; Inte omöjligt att regissör Lieberman snott delar av storyn nånstans ifrån, men annars står han själv som författare. Enligt extramaterialet ska han ha fått idén redan som barn när han och hans brorsa märkte att maskar kom upp ur marken av elektricitet. Han påstod också att Fåglarna var en stor influens.

Där var jag lyckligt lottad en period, min grekiske styvfarsa fixade en video tidigt samt sjyssta kung fu-filmer och the warriors mm - otextade men ändå fattade man huvuddragen av berättelserna. Sen bestämde morsan plötsligt att vi inte skulle ha varken teve alls under nåt år, videon gjorde inte comeback i hemmet förrän närmare 90...



#3 - - Stewe:





...för övrigt, orsaken till att köpte in boxen är för att den reas just nu för 200 pix. Ville egentligen samla på mig de oklippta kannibalrullarna också, men där tog ekonomin stopp=)

#4 - - Sandra:

Jag har inte sett, men tyckte det där Djävla djur kändes så jävla passande just nu.

#5 - - S:



Ms dee;

just tillägget "Nu Ännu Djävligare" fick mig verkligen på fall.

Till top