Kom Änglar

Böcker / Permalink / 2



"Anders sitter ensam på Lisas grillkök och äter tyst sin lunch innan han går tillbaka till jobbet på verkstan. Han är fåordig men med verktygen i sina händer blir han en konstnär. Och kanske hade det räckt. Men så bestämmer sig Lisa en dag för att prata med honom.

Anna är dottern i en gammal träpatronfamilj, en föråldrad kultur som inte längre tjänar något till och lämnar henne i ett vakuum. "Såna som du och jag måste vara omgivna av människor som älskar oss annars går vi under", säger hennes pappa till henne. Men kanske räcker inte ens det. Då deras vägar slutligen korsas är det oklart om undergången är nära förestående eller om den redan ligger bakom dem. "

 

Genom att påpeka att Änglarna, Ola Nilssons uppföljare till Hundarna, uppmärksammades på svt´s kulturnyheter i veckan gav jag bibblanpersonalen eld under arslet. De köpte omedelbart in bägge böckerna och redan nästa vecka beräknas jag ha Änglarna i händerna. Norrländskt vemod, sprit och småstad. Hurra...

 

 

 

 

 

#1 - - Ing0:

oh spännande. Läste hundarna och gillade den skarpt. Som ett besök i min sunkiga hemby.

#2 - - S:





haha, ja du hann ju läsa den långt innan mig. Jag läste den nog juldan, gillade den verkligen.

Till top