There's something in the water...

Film / Permalink / 4






I fjol såg jag om Piraya-originalet för första gången på länge. Kultigt och uselt, en välkryddad skräckkalkon för gourmanden. Den här uppdaterade rullen har jag dragit mig för lite, men trots kefft animerade fiskar är nya Piranha usel och underhållande på samma sätt som klassiska kalkoner i genren, det är exempelvis helt logiskt att använda pumphagel mot firrarna, eller för den delen göra färs av dem genom att hålla en båtmotor framför sig i vattnet som Ving Rahmes gör.
De mer eller mindre omotiverade nakenscenerna hade kunnat vara kittlande om det inte hade varit det vanliga köret med strömlinjeformade kokainbrudar med badbollspattar. Desto roligare att se gamla karate kid-flamman elisabeth shue i rollen som sheriff.
För vänner av skräpfilm och Creature Feature.









#1 - - KILLYOURDARLINGS:

hysteriskt rolig poster med den där bikinitoppen. Så är det alltid. "Hey, I´m gonna go take a shower now/I´m going skinnydipping!" nanananananannanaa PANG! Monsters/serial killers/rednecks/pirahnas on the lose.

#2 - - Anonym:



hahah, det är sant så=)

Vilken jävla sexualmoral eh?

#3 - - H:

Skrattade rått när jag såg Pirahna. Skrattade rått och glömde den lika fort. Dock undrar jag fortfarande hur de fick Richard Dreyfuss att ställa upp i en cameo...

#4 - - Anonym:





H; Så det var verkligen richard där i början?

Jag trodde det var nån som var väldigt lik typ. Han måste verkligen behöva stålarna...

Till top